سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولویت واشنگتن در جنگ اوکراین، تامین تسلیحات برای کی‌یف است

یک مقام نظامی در پنتاگون اعلام کرد که اولویت آمریکا در درگیری اوکراین همچنان تامین تسلیحات برای کی‌یف است.

یک مقام نظامی در پنتاگون اعلام کرد که اولویت آمریکا در درگیری اوکراین همچنان تامین تسلیحات برای کی‌یف است و این نشان می‌دهد که واشنگتن هنوز امکان دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک را نمی‌بیند.

براساس گزارش آر تی، این مقام روز پنجشنبه در مصاحبه با ریانووستی گفت: ما معتقدیم که هر راه حل دیپلماتیک باید به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین احترام بگذارد و از حق اوکراین برای تعیین شرایط هر گونه راه حل صلح تا آن زمان دفاع می‌کنیم.

این مقام افزود که آمریکا همچنان امیدوار است که به یک راه حل دیپلماتیک برای مناقشه اوکراین دست یابد، اما هنوز شرایطی برای مذاکرات مفید با روسیه نمی‌بیند.

اوکراین از زمان آغاز درگیری با روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کمک‌های مالی و نظامی بزرگی از کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا و دیگر کشور‌های اروپایی دریافت کرده است.

این کشور‌ها از طریق حمایت‌های مادی، نظامی و سیاسی که از کی‌یف ارائه می‌کنند، به دنبال شکست دادن روسیه هستند، اما مسکو بیش از یک بار تأیید کرده است که نبرد در دونباس تا زمانی که تمام اهداف روسیه محقق نشود، متوقف نخواهد شد.

روسیه از طریق سخنان بسیاری از مقامات تایید کرده است که تحریک غرب به وسیله اوکراین، تامین تسلیحات و پول و انتشار کمپین‌های گمراه کننده و تحریک آمیز رسانه‌ای علیه روسیه، دخالت مستقیم در جنگ علیه روسیه محسوب می‌شود و به پیشرفت و موفقیت در مذاکرات مسکو و کی‌یف کمکی نمی‌کند و تاثیر منفی خواهد داشت.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.