سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار فارس:

روند احداث موزه مشاهیر و تالار مرکزی تسریع شود

استاندار فارس از وزرای میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست تا در تسریع روند احداث موزه مشاهیر و تالار مرکزی شیراز همکاری داشته باشند و با تخصیص اعتبارات این مهم را محقق کنند.

محمد هادی ایمانیه در مراسم یادروز حافظ که در جوار آرامگاه حافظ در حال برگزاری است، حافظ را افتخار بزرگ شیراز و ایران توصیف کرد و گفت: حافظ شاگرد قرآن است و چنانچه در اشعارش هم به این نکته اشاره کرده است و خود را مفتخر به حافظ قرآن و تابع این کتاب آسمانی می‌داند.

او افزود: استان فارس دارای ظرفیت‌های گردشگری طبیعی، تاریخی، سلامت و زیارت است لذا هر تلاشی از سوی دولت، مسئولان، سرمایه‌گذاران و صنعتگران می‌تواند به رونق این ظرفیت در شیراز استان کمک کند.

ایمانیه با اشاره به برگزاری نشستی که اخیراً با جمعی از فعالان گردشگری استان داشته است، گفت: فعالان صنعت گردشگری در استان مشکلاتی دارند که حل برخی از آنان از دائره اختیارات استان خارج است لذا این مشکلات جمع‌بندی شده و به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ارائه می‌شود.

استاندار فارس از وزیر میراث فرهنگی خواست تا در رفع این مشکلات به استان فارس کمک کند و سپس افزود: در قسمت شمالی آرامگاه حافظ موزه مشاهیر در دست احداث داریم که از وزیر میراث فرهنگی می‌خوانیم تا با کمک ارشاد و راه و شهرسازی طی چند ماه آینده این موزه را تکمیل کنند.

او با تأکید بر اینکه شیراز یک شهر باستانی و فرهنگی است و باید از یک موزه کامل در خصوص مشاهیر خود باید برخوردار باشد، گفت: همچنین کار احداث تالار مرکزی شیراز قریب ۱۳ سال است که شروع شده است و طی سه سال اخیر سرعت یافته است، اما سرعت تخصیص اعتبارات کافی نبود و باید کار احداث این تالار تسریع یابد و هرچه زودتر این تالار مورد بهره‌برداری قرار گیرد و در این زمینه از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست مساعدت داریم.

ایمانیه در ادامه سخنان خود خواستار ترویج اندیشه‌های حافظ و بزرگان ایران شد و گفت: تنها راه نجات کشور این است که جوانان ما وابسته به دین، کشور، اعتقادات و خانواده باشند و این صمیمت‌هایی که هنوز در شرق باقی مانده و در غرب کمرنگ شده است را تقویت کنیم و یکی از بهترین راهکار این مسئله هم آشنایی نسل جدید با شعرا، ادبا و دانشمندان است و کاش به آن دورانی بازمی‌گشتیم که سوادآموزی دانش‌آموزان از گلستان خوانی و حافظ خوانی شروع می‌شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.