سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستیار اجتماعی رئیس جمهور:

اشعار حافظ انسان را به تفکر وامی‌دارد/برخی می‌خواهند ایران را از جا بکنند

دستیار اجتماعی رئیس جمهور با بیان اینکه اشعار حافظ، انسان را به تفکر وامی‌دارد، گفت: نباید خودزنی فرهنگی و تاریخی کنیم، برخی می‌خواهند ایران را از جا بکنند و شاعران ما را غریبانه به گوشه‌ای ببرند.

علی ربیعی دستیار اجتماعی رئیس جمهور شامگاه امروز ۱۹ مهر ماه در یادروز حافظ، اظهار کرد: حافظ شاعری فرامرزی است و تمام انسان‌ها در همه جوامع از شعر حافظ لذت می‌برند.

او حافظ را شاعر زندگی برشمرد و افزود: هیچ جامعه‌ای بدون فرهنگ پویا، کامیابی ندارد و توسعه پیدا نمی‌کند. 

ربیعی ادامه داد: نباید خودزنی فرهنگی و تاریخی کنیم، برخی می‌خواهند ایران را از جا بکنند و شاعران ما را غریبانه به گوشه‌ای ببرند.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور تصریح کرد: حال ما با حافظ خوب می‌شود، اشعار او انسان را دل‌خوش کرده و به تفکر وا می‌دارد و اشعارش کسی را غمگین نمی‌کند.

او با طرح این سئوال که به راستی چرا همه با حافظ احساس قرابت و نزدیکی دارند، بیان کرد: حافظ در ۳ فضای عارفانه، عاشقانه و مدح شعر گفته است. این شاعر بزرگ بین زندگی مردمان و شهر‌ها رفته است و وارد زندگی مردم شده و با فرهنگ عامه آن‌ها عجین شده است.

ربیعی با بیان اینکه عرب‌ها، کردها، ترک‌ها و اقوام مختلف با حافظ احساس نزدیکی دارند، گفت: این شاعر پرآوازه ایران از مرز‌ها بیرون رفته و افراد مختلف با او زندگی می‌کنند.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور گفت: حافظ شاعر زندگی است، شعر او بین مردم و ساخت قدرت در رفت و آمد است و این موضوع را در غالب اشعار او می‌بینیم. حتی نسل امروز نیز با آن حس می‌گیرد.

او اضافه کرد: شعر‌های حافظ در لایه‌های عمیق زندگی مردم حرکت کرده و به همین دلیل ماندگار شده است.

ربیعی با اشاره به جمعیتی که در حافظیه گرد آمده بودند، ادامه داد: حال و امروز ما با گسستن از گذشته شکل نمی‌گیرد، بلکه زندگی فردا از گذشته شکل می‌گیرد، نباید سنت را کنار گذاشت، سنت یعنی عشق حافظ و حکمت سعدی و معرفت مولانا.

ربیعی با اشاره به سخنان سال ۱۳۶۷ رهبر معظم انقلاب درباره حافظ شیرازی، گفت: ایشان در آن یادروز، ابعاد و وجوه شخصیت و اندیشه حافظ شیرازی را به خوبی بیان کردند و این بیانات تا کنون نیز از بیان یک حافظ شناس شنیدنی است.

دستیار اجتماعی رئیس جمهور با اشاره به مشکلات زندگی هنرمندان در همیشه تاریخ، ابراز امیدواری کرد این مشکلات بهبود یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.