سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده تا ۱۰ سال معاف از مالیات است

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده مشمول حمایت از مناطق محروم بوده و تا ۱۰ سال معاف از مالیات است.

محمد آیینی در چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهرهای ایران گفت: برنامه هفتم توسعه فرصت‌های بسیاری را پیش روی سرمایه گذاران در بافت‌های فرسوده قرار داده است که باید در این راستا اطلاع رسانی درستی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاران می‌توانند در بافت‌های فرسوده به انجام کارهای گردشگری، صنایع محلی، امور ورزشی و فرهنگی، احداث مدارس غیرانتفاعی، کتابخانه، فروش محصولات فرهنگی و احداث منازل بوم گردی اقدام کرده و از حمایت‌های دفتر مناطق محروم و توسعه روستایی کشور نیز برخوردار شوند.

آیینی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد، تصریح کرد: از این میزان ۷۵ هزار هکتار بافت فرسوده، ۳۲ هزار هکتار بافت تاریخی و ۶۳ هزار هکتار محلات حاشیه‌ای است که یک هزار و ۱۷۰ محله را شامل می‌شود.
به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سرمایه گذاری در بافت‌های فرسوده موجب می‌شود که زندگی شهری و اقتصاد شهری به محلات بازگردد و شغل و اقتصاد شهری تقویت شود.

آیینی ادامه داد: به لحظا علمی، شرعی و عقلی تا مادامی که درون شهرها ظرفیت ساخت مسکن وجود داشته باشد، نباید از ظرفیت‌های برون شهری استفاده کرد، چون هم اکنون اراضی متروکه و زمین های بلااستفاده درون شهری زیادی وجود دارد و حتی اگر لازم باشد، افزایش تراکم در آنها نیز لحاظ می گردد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اضافه کرد: در هر شهری امکان ساخت مسکن و خدمات فراهم است و به لحاظ علمی نیز توسعه درونی شهرها مزیت‌های فراوانی دارد، بنابراین تا زمانی که چنین فرصت‌هایی وجود دارد، نباید اجازه دهیم حاشیه نشیی افزایش یابد.

آیینی خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی مسکن به ترتیب شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و آمل در مازندران پیشتاز هستند و در عین حال نیز موضوع خدمات زیربنایی و روبنایی شهرهای دیگر بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.