سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لبنان خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ شد

سفیر لبنان در سازمان ملل می‌گوید یک سال پس از آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی، اهداف آن هنوز نامشخص است و جامعه جهانی باید برای آتش‌بس فشار بیاورد.

نماینده لبنان و سایر کشور‌ها در نشست امروز سازمان ملل در ژنو خواستار فشار بیشتر بر رژیم صهیونیستی شدند تا به تجاوزات خود در غزه و لبنان پایان دهد. 

به گزارش رویترز، پاکستان به عنوان رئیس سازمان همکاری اسلامی میزبان این نشست بود تا وضعیت انسانی در غرب آسیا را یک سال پس از آغاز جنگ غزه بررسی کند. در این جلسه، سفیر فلسطین خطاب به مقامات و سفرای سازمان ملل گفت: «دردی که یک سال جنگ بر زندگی مردم غزه بر جای گذاشته، غیر قابل توصیف است».

در همین حال، «سلیم بدوره» سفیر لبنان در سازمان ملل نیز گفت: «در حالی که جنایات [اسرائیل] همچنان آشکار می‌شود، ما این حق را داریم که پس از یک سال از خود بپرسیم: هدف واقعی و نهایی این امر چیست؟»

وی با هشدار نسبت به خطر جنگ همه جانبه در منطقه افزود: «ضرورت مبرمی برای جامعه بین‌الملل وجود دارد تا برای برقراری آتش‌بس و کمک‌های بشردوستانه فشار بیاورد».

در ادامه، «مکسولیسی انکوسی» فرستاده آفریقای جنوبی غزه را یک «فاجعه انسانی آخرالزمانی» توصیف کرد و «بوراک آکچاپار» سفیر ترکیه نیز خواستار تحریم تسلیحاتی همه جانبه اسرائیل شد.

علیرغم هشدار‌های بین المللی مبنی بر وقوع جنگ منطقه‌ای، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود در غزه و لبنان ادامه می‌دهد. این رژیم طی یک سال گذشته بیش از ۴۲ هزار نفر را در غزه و بیش از دو هزار و ۱۰۰ نفر را در لبنان به شهادت رسانده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.