سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین پردیس سینمایی در قوچان افتتاح شد

نخستین پردیس سینمایی قوچان همزمان با برگزاری جشن مهر سینمای ایران روز پنجشنبه با حضور جمعی از علاقمندان و اهالی سینمای خراسان رضوی افتتاح شد.

محمدحسین حسین‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: پردیس سینمایی قوچان با ظرفیت بیش از ۵۰۰ صندلی است که مرحله نخست آن با هزینه ۱۱۰ میلیارد ریال امروز به بهره‌برداری رسید.

او افزود: به مدد تلاش دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف در قوچان، این شهرستان دارای مجموعه پردیس پارک سینمایی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: امروز خراسان رضوی به خاطر تعداد قابل توجهی از سینماگران در رشته‌های مختلف از جایگاه بالایی برخوردار است و حرف اول را در حوزه انیمیشن، آثار سینمایی و مباحث فنی می‌زند.

حسین زاده بیان کرد: با جشن مهر سینمای ایران فصل جشنواره‌های سینمایی در کشور آغاز می‌شود، امروز زیرساخت خوبی در حوزه نیرو‌های انسانی سینمایی داریم و هنرمندان ارزشمند و حرفه‌ای که مانند گنج می‌مانند در استان فعال هستند.

او با بیان اینکه جذب منابع مالی جزو برنامه‌های این نهاد در اجرای پروژه‌های سینمایی است، تصریح کرد: برای حل این موضوع راهکار‌هایی پیشنهاد می‌شود که امید است مسوولان در حوزه قانون‌گذاری و سازمان‌های اقتصادی کشور وزارت ارشاد را کمک و حمایت کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یکی از این راهکار‌ها را در حوزه مالیات دانست و تاکید کرد: امروز اصناف بزرگ در حوزه صنعت و تجارت به دولت مالیات پرداخت می‌کنند، اگر سرمایه گذاران در حوزه صنعت و معدن علاقمند به سرمایه گذاری در حوزه سینما هستند به گونه‌ای باشد که این مبلغ به عنوان مالیات برای آنها ثبت شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.