سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری یک خبرنگار در اسرائیل پس از عکاسی از محل اصابت موشک‌های ایران

یک خبرنگار آمریکایی به دلیل عکاسی از محل اصابت موشک‌های ایران در اراضی اشغالی توسط ارتش رژیم تروریستی اسرائیل دستگیر و به دادگاه معرفی شد.

ارتش اشغالگر اسرائیل جرمی لوپاردو، شهروند آمریکایی را که ۲۸ سال سن دارد و به عنوان روزنامه نگار مستقل فعالیت می‌کند، به دلیل عکاسی از محل اصابت موشک‌های ایران به پایگاه‌های رژیم تروریستی اسرائیل، متهم به جنایت‌های سنگین با کمک دشمن در طول جنگ کرده و او را دستگیر کرد.

براساس گزارش القدس العربی، شبکه صهیونیستی i۲۴NEWS اعلام کرد که دستگیری این شهروند چهارشنبه شب پس از مظنون شدن به وی صورت گرفت. این شبکه اظهار داشت که دستگیری این خبرنگار آمریکایی پس از آن صورت گرفت که از محل اصابت موشک‌های ایران از جمله یک مرکز امنیتی حساس در مرکز اراضی اشغالی عکس گرفته بود.

این کانال اسرائیلی گزارش داد که وکیل وی به شدت اتهامات وارده به لوپاردو را رد کرده است. وکیل این خبرنگار آمریکایی درباره دستگیری موکلش به دلیل فعالیت روزنامه نگاری افزود: اگر قرار است دشمنی از این موضوع منتفع شود، باید ۱۵ خبرنگار خارجی از جمله اسرائیلی‌ها در اسرائیل دستگیر شوند.

گفتنی است در جلسه‌ای که برای متهم در دادگاه برگزار شد، پیشنهاد شد که او از اراضی اشغالی اخراج و به آمریکا بازگردانده شود اما دادگاه رژیم صهیونیستی مدت بازداشت وی را تمدید کرد.

ایران در اوایل ماه جاری در واکنش به ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله، عملیات موشکی سنگینی علیه رژیم تروریستی اسرائیل آغاز کرد.

صدها موشک به اهداف خود در اسرائیل رسیدند و فیلم‌های ضبط شده توسط دوربین‌های تلفن همراه و لنز‌های دوربین، اصابت این موشک‌ها را در چندین منطقه در اراضی اشغالی مستند کرد. بعدا ارتش اشغالگر برای کمتر نشان دادن میزان خسارات و تلفات خود بدون اعلام جزئیات بیشتر اعلام کرد که این موشک‌ها به پایگاه‌های هوایی و تأسیسات نظامی اصابت کرده است.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.