سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از شهروندان فعال در تفکیک زباله

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: از شهروندانی که از طریق نرم‌افزار زی‌پاس در طرح تفکیک زباله شرکت کردند، تجلیل و قدردانی شد.

داوود مومنی اظهار کرد: تقدیر و تجلیل از شهروندانی که از طریق نرم‌افزار زی‌پاس در طرح تفکیک زباله شرکت و بیشترین زباله خشک را تحویل دهد به صورت ماهیانه با قرعه‌کشی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف افزایش مشارکت شهروندان در تفکیک زباله انجام می‌شود، افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی از سویی وزارت کشور در راستای تفکیک زباله از مبدأ سال گذشته کانکس‌هایی در سطح شهر مستقر شدند و همچنین نرم افزار زی پاس نیز در حال فعالیت است تا کار برای شهروندان آسان‌تر شود.

مومنی گفت: طبق کار‌های مطالعاتی انجام شده ۲۰ درصد زباله‌های خانگی سطح شهر قابل بازیافت هستند که در ابتدای اجرای این طرح پیش‌بینی می‌شود ۱۰ درصد زباله‌ها تفکیک شوند.

وی بیان داشت: با کمک پارک علم و فناوری نرم افزار زی پاس طراحی و در حال حاضر ماشین‌آلات با آرم یکسان و ۴۰ نیرو به صورت مستقیم با لباس متحدالشکل در سطح شهر این طرح را اجرا می‌کنند.

مومنی ادامه داد: با اجرای این نرم افزار دوشنبه‌های بازیافتی را خواهیم داشت و در مابقی روز‌های هفته به صورت محله محور زباله‌های شهروندانی که پیام خود را ثبت کرده باشند جمع‌آوری می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.