سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت حمایت از طلاب و نخبگان مدارس علمیه

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت گفت: مشکلات و چالش‌های حوزه‌های علمیه گیلان مورد بررسی، پیگیری و حمایت قرار گیرد.

آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت امروز در دیدار با آیت الله اعرافی، معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه، چالش‌های توسعه حوزه های علمیه در استان گیلان را تشریح کرد.
وی، نقش حوزه های علمیه را در هدایت دینی جامعه و معرفت افزایی بسیارتاثیرگذار دانست و بر ضرورت حمایت از طلاب و نخبگان مدارس علمیه تأکید کرد.
آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه باید ظرفیتی که نخبگان برای رشد علمی دارند، تقویت و رقابت علمی درست بین طلبه‌ها ایجاد شود، اظهار کرد: در راستای کمک به رشد و توسعه حوزه های علمیه در استان، باید مشکلات و کاستی این مراکز بررسی و برطرف شود.
امام جمعه رشت، با تاکید بر اینکه حوزه‌ های علمیه در استان نیز باید نقشه راه و برنامه‌ریزی تحول‌زا برای آینده داشته باشند، بر ضرورت رعایت اخلاق اداری در تعامل با همکاران و طلاب تأکید کرد و گفت: ایجاد و تقویت ارتباط حوزه علمیه با مدارس علمیه موفق امری مهم برای موفقیت حوزه های علمیه است.
نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه به لزوم تشکیل دوره‌های معرف افزایی در حوزه‌های علمیه پیرامون پرورش طلاب در استان اشاره و خاطرنشان کرد: فعالیت آزادانه حوزه‌های علمیه در تربیت علما و طلاب از برکات انقلاب اسلامی است و باید این نعمت الهی که برای اعتلای انقلاب و اسلام ناب محمدی است؛ قدر نهاده شود. 
وی وجود بزرگترین حوزه علمیه خاورمیانه در رشت را موجب تحولی عظیم در توسعه علوم دینی در منطقه خواند و بر ضرورت توسعه فضای فیزیکی آن تاکید کرد. 
آیت الله فلاحتی، همچنین با اشاره به احیای موقوفات در استان ادامه داد: از مهمترین وظایف و مسئولیت‌های یک طلبه، حفظ دین و نظام است.
به گفته وی، تحصیل علوم دینی و حوزوی از اهمیت بالایی برخوردار است و تمام مشتاقان و طالبان علوم دینی باید با جدیت تمام و تزکیه نفس به یادگیری این علوم پرداخته و سپس در میان افراد جامعه به تبلیغ علوم دینی بپردازند تا هدف نهایی که همان کمال انسان است محقق شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.