سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتمین اهدای عضو امسال، نجات زندگی یک نفر در شیراز

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت:کبد زنده یاد ابراهیم سیدی مرغکی ۵۶ ساله به یک بیمار، زندگی دوباره بخشید.

 پیمان کارنما گفت:کبد زنده یاد ابراهیم سیدی مرغکی ۵۶ ساله اهل و ساکن بم که در اثر تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، در روز ١٨ مهر ماه برای پیوند به شیراز منتقل و به یک بیمار نیازمند دریافت عضو اهدا شد.

وی گفت: اول مهرماه امسال در اثر تصادف در بیمارستان پاستور بم بستری و متاسفانه پس از گذشت چند روز علی رغم تلاش کادر درمان دچار مرگ مغزی شده و پس از تایید مرگ مغزی با کمک گروه متخصصان و دریافت رضایت اهدا عضو از خانواده وی، در ١٧ مهرماه به بیمارستان شهیدباهنر کرمان منتقل و در بخش آی سی یو چهار این بیمارستان بستری و در روز چهارشنبه ١٨ این ماه کبد وی برداشته شده و برای پیوند به بیمار نیازمند به شیراز منتقل شد. 
 
کارنما در پایان از زحمات و تلاش‌های مسئول اهدا عضو دانشگاه علوم پزشکی بم، پزشکان و کادردرمان بیمارستان پاستوربم، هماهنگ کنندگان واحد فراهم آوری اعضای پیوندی کرمان، کادر جراحی، بیهوشی، کادر پرستاری بخش‌های آی سی یو چهار، اتاق عمل بیمارستان شهید باهنر و بخش پیوند کبد بیمارستان افضلی پور کرمان قدردانی کرد. 

 به گفته کارنما تاکنون ۲۲۶ اهدای عضو در استان کرمان انجام شده است.

برچسب ها: اهدا عضو ، علوم پزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.