سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سند مداخلات اجتماعی به منظور کاهش جرایم در کرمان تدوین شده است

معاون قضائی دادگستری استان کرمان گفت: در قالب این سند، نقش هر یک از دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشخص و مطالبه شده است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان به تدوین سند مداخلات اجتماعی به منظور کاهش جرایم اشاره کرد و گفت: در قالب این سند، نقش هر یک از دستگاه‌ها در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی مشخص و مطالبه شده است.

سید مهدی قویدل در شورای پیشگیری از وقوع جرم جنوب استان کرمان افزود: استفاده از ظرفیت مشاوران تخصصی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زندان ها، استفاده از ظرفیت‌های موجود در آموزش و پرورش، برنامه‌های دانش آموزی و برگزاری کارگاه‌های تخصصی با حضور قضات و حقوقدان جزو برنامه‌هایی است که در سبد مداخلات اجتماعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان دیده شده است.

وی اظهارداشت: استفاده از ظرفیت روحانیون و ظرفیت‌های مذهبی در ترویج فرهنگ صلح و دوستی، استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و سخنرانی در مساجد، استفاه از کارشناسان مذهبی و رسانه ای، استفاده از ظرفیت ورزش و جوانان، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، بهره گیری از زبان هنر، ارتقای آگاهی‌های عمومی و تکریم ارباب رجوع در ادارات از جمله دیگر مواردی است که در سند مداخلات اجتماعی کرمان دیده شده است.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان بر برنامه ریزی جهت کاهش خشونت‌های رفتاری تاکید کرد و گفت: یکی از مصوبات شورای پیشگیری از وقوع جرم، تقسیم کار بین دستگاه‌هایی است که در پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی براساس قانون وظایفی را بر عهده دارند.
قویدل در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان این مطلب که در حوزه‌های قضایی جنوب استان کرمان طی شش ماهه سال جاری ۳۶ جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده است، تاکید کرد: در مجموعه ۳۲ درصد جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در شهرستان‌های جنوبی برگزار شده است و در حوزه‌هایی که این شورا برگزار شده، شاهد پیشگیری از جرایم و آسیب‌ها بوده ایم.
وی اظهارداشت: رخداد‌های ناامنی در جنوب استان کرمان طی شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد کاهش داشته است.
وی گفت: در حوزه تصادفات طی شش ماهه سال جاری ۱۱۶ فقره تصادف فوتی در جنوب استان کرمان رخ داده است که در این حوادث ۱۸۰ نفر جان خود را از دست داده اند و تعداد تصادفات جرحی نیز ۳۴۸ مورد بوده که از نظر تعداد تصادفات ۱۵ درصد افزایش داشته است.

این مقام قضائی ادامه داد: مجموع تصادفات فوتی و جرحی در جنوب استان کرمان در ۶ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته و علی رغم تعداد حوادث رانندگی، تعداد جان باختگان ۱۲ درصد کاهش داشته است.

قویدل بر رفع نقاط حادثه خیز و توسعه اطلاع رسانی به منظور کاهش حوادث رانندگی تاکید کرد و اظهارداشت: در حوزه جنوب استان کرمان با مسائل مهمی از جمله سلاح و مهمات و قاچاق سوخت روبرو هستیم .

وی توسعه پایش تصویری را در کاهش بسیاری از جرایم موثر دانست و تاکید کرد: برخورد با اتباع بیگانه، جمع آوری معتادان متجاهر، دستگیری محکومان متواری و متهمان جلب بلااقدام باید در اولویت کاری قرار گیرد.

معاون قضائی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان کاهش ۴۹ درصدی سرقت سیم برق در جنوب استان کرمان را مورد تقدیر قرار داد و گفت: در این زمینه طرحی در شمال استان کرمان انجام شده است و انتظار داریم با همکاری ادارات برق، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کار‌های بیشتری در این حوزه انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.