سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شناسایی بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی مشکوک به فرار مالیاتی در کردستان

بازرس کل کردستان گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری در بررسی از بانک‌های استان بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال گردش مالی مشکوک به فرار مالیاتی شناسایی کردیم که هیچ حساب مالیاتی ندارند.

عیسی هواسی در نشست با خبرنگاران به مناسبت تشکیل سازمان بازرسی ، ظهار کرد: یکی از راه‌های فرار مالیاتی اطلاعات مربوط به‌حساب افراد شفاف و مشخص در مراودات مالی نبوده است و طبق قانون و ضوابط بانک‌ها مکلف‌اند جریانات مالی مشکوک و با رقم بالا را اعلام کنند.

وی با بیان اینکه در سازمان بازرسی، تمرکز بر اراضی که در معرض خطر هستند را در اولویت کار خود قرار داده است، گفت: اراضی مجهول‌المالک و بایر ، ۲۲ هزار و ۶۰۰ مترمربع از اراضی سنندج به ارزش یک‌ میلیارد تومان شناسایی شد.

بازرس کل کردستان تأکید کرد: ۳۰۰ فقره تغییر کاربری در شهرستان‌های مریوان و بانه به مساحت ۱۲۲ هزار مترمربع بوده است که شناسایی این اراضی دولتی به متراژ ۲۰۰ هزار مترمربع در شهرستان دهگلان انجام شده است.

هواسی افزود: در سه ماهه نخست سال جاری ، پنج هزار میلیارد ریال حقوق دولتی معوقه معادن شناسایی و تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال آن وصول شده است.

وی یادآور شد: در همین مدت، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع اراضی شهری و دولتی در بحث تغییر کاربری و رفع تصرف، شناسایی و دستورات لازم به دستگاه‌ها داده شده است.

بازرس کل کردستان با بیان اینکه ۳۵۰ هزار ایرانی در صف کیلومتری وام ازدواج قرار دارند گفت: هیچ بانکی اجازه درخواست بیش از یک ضامن را ندارد و بانک مرکزی و رؤسای شعب بانک‌ها، باید با بازدیدهای مستمر، تخلفات خارج از این بخشنامه را رصد و با آن برخورد کنند

هواسی با اشاره به اینکه عالی‌ترین مرجع نظارتی در قانون اساسی سازمان بازرسی کل کشور است و یکی از اشکالات و سختی‌ها این است که با یک‌سوم چارت مشغول فعالیت است افزود: بااین‌حال سه سال متوالی رتبه اول کشوری را در ارزیابی بازرسی کشوری به دست آوردیم.

وی از عدم انتقال حساب بانکی واحدهای بزرگ به داخل استان انتقاد کرد و گفت: کل منابع بانکی کردستان ۶۰ هزار میلیارد تومان است اما گردش مالی شرکت‌هایی که در استان نیستند ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است ، لذا ۵۰ درصد از منابعی که باید داخل استان و در راستای تولید و رونق استان هزینه شود در استان‌های دیگر است و جای بسی تاسف است.

بازرس کل کردستان اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری ، ۲۴ نفر در حوزه تخلفات اداری و انتظامی و جزای کیفری و پنج مجرم نیز حکم قطعی صادر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.