سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونمایی از دو سند کاهش خطر حوادث در چهارمحال و بختیاری

دو سند کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی پاسخگویی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در آستانه ۲۱ مهرماه روز کاهش بلایای طبیعی رونمایی شد.

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: با استفاده از این سند‌ها که با رویکرد کاهش خطر تهیه شده است، مدیریت بحران طلوب‌تر شود.

وی افزود: این سند‌ها برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری و براساس قانون مدیریت بحران کشور تهیه شده و پس از رونمایی برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

کیانی اضافه کرد: براساس این سند‌ها دستگاه‌های مشمول ماده ۲ قانون مدیریت بحران تکالیف و برنامه‌های پنج ساله را برای کاهش خطر و ایمنی استان باید انجام دهند.

وی با بیان اینکه روند اجرای تکالیف و برنامه‌های تدوین شده در سند‌های مدیریت بحران از طریق دستگاه‌های نظارتی پایش می‌شود اضافه کرد: این سند‌ها پس از پنج سال قابلیت به‌روزرسانی دارد.

کیانی یادآور شد: سند‌های کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی پاسخگویی مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با همکاری اعضای ستاد مدیریت بحران، مشاوران طرح شامل دانشگاه شهرکرد و جمعیت هلال احمر براساس قوانین بالادستی و سند ملی بحران تهیه شده است.

وی اظهار داشت: چهارمحال و بختیاری با ۲۵ مخاطره مهم که خسارت‌‎ جانی و مالی به دنبال دارد روبرو است که براساس فراوانی آنها اولویت‌بندی شده است.

کیانی سیل، زلزله، خشکسالی، رانش زمین، ریزش کوه و وسرمازدگی را از جمله مهمترین مخاطره‌های طبیعی چهارمحال و بختیاری عنوان کرد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: این استان برای مقابله با انواع حوادث طبیعی و غیر طبیعی از آمادگی لازم برخوردار است.

وی افزود: در سه سال گذشته حوادث طبیعی گوناگونی از جمله زلزله کوهرنگ، بازفت و صمصامی، بارش سنگین برف، بارش باران و وقوع سیلاب، تنش آبی، انفجار لوله گاز در استان به وقوع پیوست، اما با آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی مسوول، چهارمحال و بختیاری با کمترین میزان خسارت روبرو شد.

حیدری اظهار داشت: همچنین با تزریق اعتبار مناسب از سوی ماده ۱۷ سازمان برنامه و بودجه و وزارت کشور بسیاری از مکان‌های آسیب زا ترمیم و ماشین آلات مدیریت بحران نوسازی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در خصوص رونمایی از ۲ سند کاهش خطر حوادث و سوانح و آمادگی پاسخگویی مدیریت بحران در این استان اظهار امیدواری کرد عملیاتی کردن این سند‌ها موجب کاهش خطر و حوادث شود.

وی برضرورت آماده باش دستگاه‌های اجرایی خدمات‌رسان با توجه به احتمال وقوع بارش‌ها در نیمه دوم سال و برطرف کردن مشکلات مطرح شده از سوی فرمانداران تاکید کرد.

حیدری برقراری کشیک دستگاه‌های خدماتی، انبار تجهیزات و امکانات از جمله آرد، سوخت و سایر موارد مورد نیاز برای مناطق سخت گذر، به سرانجام رساندن آسفالت جاده‌ها و راه‌هایی که زیرسازی آنها انجام شده، تجهیز راهدارخانه‌ها، تهیه نمک و شن و جمع‌آوری محصولات کشاورزی برای پیشگیری از سرمازدگی و لایروبی مسیل‌ها تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.