سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت ملی هفشجان به عنوان شهر هجاری‌های سنگی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال‌وبختیاری گفت: ثبت ملی شهر هفشجان به عنوان شهر هجاری‌های سنگی در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

علیرضا جیلان با اشاره به اینکه صنعت گردشگری اولویت نخست برای توسعه استان است، اظهار کرد: چهارمحال‌وبختیاری در حوزه گردشگری بسیار مستعد است و قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان توانایی ایجاد اقتصاد پایدار را دارد، همچنین صنعت گردشگری می‌تواند به عنوان جایگزین یا مکملی برای بخش‌های درآمدزایی باشد.

وی افزود: استفاده حداکثری از ظرفیت و قابلیت‌های منابع طبیعی و سنتی استان، سبب ایجاد نهضت بوم‌گردی و اردوگاه‌های گردشگری شده‌است، در دو سال اخیر ۲۰ بوم‌گردی فعال به ۱۳۵ بوم‌گردی ارتقا پیدا کرده‌است.

جیلان با بیان این‌که در سال ۱۴۰۰، تنها دو اردوگاه وجود داشت و اکنون این رقم به ۷۰۰ اردوگاه تبدیل شده است، اضافه کرد: تبدیل خانه‌های روستایی به مراکز بوم‌گردی با حفظ بافت و سبک زندگی روستایی، همچنین ایجاد اردوگاه‌های گردشگری در چادر‌های عشایری، گام بزرگی جهت حفظ فرهنگ غنی روستایی و عشایری نیز است.

وی با اشاره به اینکه استان در زمینه محوطه‌های تاریخی و باستانی در رتبه سوم کشوری قرار دارد، ادامه‌داد: گردشگران وارد شده به استان به دنبال استفاده از صنایع سنتی و سوغات استان هستند و این موضوع سبب ایجاد توسعه اقتصادی می‌شود.

جیلان خاطرنشان کرد: صنعت نمد استان ثبت ملی و شهر شهرکرد نیز به عنوان شهر ملی نمد معرفی شده است و جهانی شدن آن در حال پیگیری است، همچنین به دنبال ثبت ملی شهر هفشجان به عنوان شهر هجاری‌های سنگی و شهر بازفت به عنوان شهر چوقا نیز هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به اینکه استان در زمینه مرمت بنا‌های باستانی و تاریخی به رتبه سوم کشوری نیز ارتقا پیدا کرده است، گفت: افزایش اعتبار تملک دارایی موجب مرمت مراکز گردشگری و ارائه خدمات بهتر به گردشگران می‌شود، مرمت، حفظ و ثبت ملی برخی آثار تاریخی، سبب شد که شاخص اختصاصی استان در سال‌های اخیر، ۱۷ پله صعود کرده و جز شش استان برتر کشور شود.

وی با اشاره به این‌که در شش ماهه اخیر، ۷۰ هزار نفر از مراکز گردشگری بازدید کردند، تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال‌جاری، ۲۵ هزار و ۴۰۰ گردشگر در استان به اقامت پرداخته و هفت میلیون و ۵۰۰ هزار گردشگر نیز از استان تردد کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.