سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح شمیم خدمت در امامزادگان زنجان برای ۱۰۵ نفر اشتغالزایی می‌کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: طرح شمیم خدمت با ایجاد ۱۰۵ فرصت شغلی در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص زنجان اجرا می‌‎شود.

حجت الاسلام مختار کرمی گفت: اشتغالزایی و کارآفرینی امامزادگان با اجرای طرح شمیم خدمت در سه امامزاده و بقعه شاخص استان شامل امامزاده اسماعیل (ع) ابهر، امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان و بقعه حضرت قیدار نبی(ع) خدابنده در حال پیگیری و اجراست.

وی یادآور شد: در میان تمامی خدمات و کارهایی که می توان برای افراد جامعه انجام داد مساله توانمندسازی، اشتغالزایی و کارآفرینی یکی از مهمترین خدمات بوده چرا که بیکاری آفتی خانمان‌سوز است و باعث ایجاد مشکلات ساختاری برای فرد و اجتماع می‌شود.

کرمی با بیان اینکه ایجاد شغل شاهراه اصلی حل معضلات و ناهنجاری های اجتماعی است و رفع بیکاری، بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و روانی جامعه را هم برطرف می کند، اظهار داشت: به همین دلیل سازمان اوقاف و امور خیریه با نگاه به ظرفیت اجتماعی امامزادگان و بقاع متبرکه با تدوین و اجرای "طرح شمیم خدمت" درصدد رفع فقر، محرومیت، بیکاری و فساد در جامعه به خصوص محیط پیرامونی امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص است.

وی خاطرنشان کرد: در استان زنجان نیز طرح شمیم خدمت از سالها پیش به اجرا درآمده است به طوریکه در امامزاده حضرت سید ابراهیم (ع) شهر زنجان و با همکاری بخش خصوصی با هدف ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای جامعه هدف به خصوص خانواده ها و افراد کم برخوردار شغلهایی همچون قلم زنی، کیف دوزی، خوش نویسی و تولید لباس مشغول به فعالیت فعال است.

کرمی تصریح کرد: همچنین در ساختمان اداری متعلق به این امامزاده نیز موسسه خیریه حمایت از بیماران متابولیک در زمینه خدمات دهی رایگان به بیماران ژنتیکی مبتلا به "پی کی یو" فعالیت بسیار گسترده ای دارد که باعث اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم برای ۶۵ نفر شده است.

وی افزود: در امامزاده اسماعیل(ع) شهرستان ابهر نیز یک مجموعه مردمی دارای مجوز تولید اقلام بهداشتی بیمارستانی مثل روپوش، لباس، دستکش، روتختی و روبالشی مخصوص مراکز درمانی و بهداشتی، مستقر بوده که باعث ایجاد و ادامه اشتغال برای ۴۰ نفر به طور مستقیم شده است.

کرمی گفت: در شهرستان خدابنده نیز چند غرفه بقعه حضرت قیدار نبی (ع) را به فروش صنایع دستی و فرهنگی اختصاص داده ایم و علاوه بر آن پیگیر تامین و اختصاص یک محل دائمی برای استقرار خدمات پزشکی و دندانپزشکی جهادی برای عموم مردم به ویژه اقشار محروم هستیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تاکید کرد: هیات امنا و مدیران امامزادگان شاخص با تدابیر لازم و برنامه ریزی منظم و مستمر بازارچه‌هایی برای فروش محصولات و صنایع دستی به ویژه برای افراد کم برخوردار و سایر تولیدی ها فراهم آورند تا اقدام موثری برای فروش بهتر محصولات و صنایع دستی و فرهنگی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.