سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان‌های باز آفرینی و عمرانی شهرداری‌ها تفکیک می‌شوند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور گفت: ادغام سازمان بازآفرینی بافت فرسوده و سازمان عمرانی شهرداری‌ها تصمیم گیری نادرستی بود که آثار مخربی به همراه داشت که تفکیک آنها در دستور کار قرار دارد.

رضا مهدی زاده مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور در چهل و پنجمین نشست تخصصی معاونان شهرسازی و معماری کلان شهر‌های ایران که به میزبانی شهرداری قزوین در دانشگاه آزاد اسلامی این شهر برگزار شد، گفت: طی سال‌های گذشته سازمان بهسازی و نوسازی با سازمان عمرانی شهرداری‌ها ادغام شد که انجام این کار آثار مطلوبی و دستاورد‌های خوبی به همراه نداشت چرا که هر یک از این سازمان‌ها رسالت و ماموریت مجزایی را دنبال می‌کردند.

وی اضافه کرد: براساس ابلاغیه جدید و آخرین برنامه‌های دولت سیزدهم بنای کار بر تفکیک دوباره سازمان بازآفرینی بافت فرسوده از سازمان عمرانی شهرداری بود تا براساس آن ماموریت ویژه‌ای را در حوزه با آفرینی فرسوده، باز آفرینی بافت تاریخی و حاشیه شهری را دنبال کند.

مهدی زاده با اشاره به اینکه به منظور برنامه ریزی هرچه بهتر، هم افزایی و تصمیمات جامع برای بازآفرینی بافت فرسوده کلان شهر‌های ایران کل کشور به هفت منطقه تقسیم شده است، یادآور شد: دبیرخانه منطقه چهار باز آفرینی کشور در قزوین نیز در آن قرار دارد، ترویج سیاست‌های کلان بازآفرینی بافت فرسوده و تدوین برنامه‌های توسعه پایدار محور از جمله مهمترین اهداف کمیسیون بازآفرینی قرار داده شده است.

به گفته وی، بازآفرینی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری در تمام اسناد توسعه محور از اهمیت و جایگاه ویژه برخوردار بوده و در سند هفتم توسعه نیز تاکید ویژه‌ای به آن شده و باید در اولویت اقدامات قرار گیرد.

مهدی زاده ادامه داد: در پایان کار دولت سیزدهم چند قانون مهم توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید که شهرداری‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند که از جمله آن می‌توان با الزام به ثبت رسمی معاملات غیرمعقول اشاره کرد که مسایل عمیق حقوقی را به دنبال دارد و دفاتر حقوقی شهرداری‌ها باید اشرافیت مناسبی نسبت به آن پیدا کنند.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و مدیریت توسعه شهری سازمان شهرداری و دهیاری‌های کشور افزود: براساس این قانون، آرای کمیسیون ها، به ویژه کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها باید در سامانه ثبت رسمی اطلاع رسانی شود، بنابراین سامانه‌های شهرداری‌ها باید به روز رسانی شده و امکان اتصال شبکه‌ای آن به سایر دستگاه ها، به ویژه ثبت اسناد نیز فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.