سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری عصر شعر غزل‌های پاییزی در سنندج

عصر شعر «غزل‌های پاییزی» به مناسبت گرامیداشت روز حافظ با شعرخوانی شاعرانی از افغانستان، پاکستان، سیستان وبلوچستان، لرستان، ایلام و کردستان در سنندج برگزار شد.

 رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در محفل ادبی عصر شعر غزل‌های پاییزی گفت: همه ما بر این باور رسیده ایم که شعر حکمت و روشنگر است و شاعران و صاحبان قلم همواره در طول تاریخ به عنوان حافظان و مراقبین فرهنگ ایفای نقش کرده اند و مورد احترام و مایه افتخار بوده و هستند.

 اسعد فرهادی با اشاره به به ضرورت تربیت و آموزش مداوم در عرصه فرهنگ و هنر افزود: رسالت اصلی حوزه هنری و شما شاعران و نویسندگان به عنوان سرمایه‌های اصلی در این مقطع، کشف، جذب و پرورش استعداد‌ها و شکوفایی علاقه‌مندان ورود به این عرصه مهم است.

وی بیان کرد: تلاش در جهت تولید آثار فاخر هنری، فراهم سازی زمینه‌های لازم ارتقای سطح هنری هنرمندان جوان با بهره مندی از وجود اساتید وظیفه ما در حوزه هنری است و در این زمینه اعلام می‌کنیم با تمام توان در خدمت هنرمندان استان خواهیم بود.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان با دعوت از هنرمندان جهت توسعه فرهنگ گفتمانی آنچه که زمینه رشد و ارتقای سطح را فراهم می‌آورد گفت: در کنار استعداد و حمایت‌های لازم، حضور در محافل ادبی و هنری است که در آن تولیدات هنرمندان در بوته نقد اصولی قرار گرفته و زمینه خلق آثار ماندگار متجلی شود.

 سید احمد حسینی شهریار پاکستان شعر خود را با یک دوبیتی آغاز کرد و با شعر "‌بارانی از سجیل" به موضوع "وعده صادق" پرداخت و با چند غزل و شعری از حضرت سعدی مورد تشویق حاضرین قرار گرفت.

در این برنامه دکتر‌کامبیزکریمی شاعر و منتقد ادبی در سخنانی با تمجید از برگزاری این محفل ادبی به‌بیان تفاوت وهم و خیال در شعر و ویژگی‌های یک شعر فاخر پرداخت.

برچسب ها: محفل ادبی ، حوزه هنری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.