سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رزمایش‌های مشترک ایران و عمان؛ سفر امیر حیدری در مسقط

همزمان با برگزاری رزمایش‌های زمینی و دریایی ایران و عمان، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران وارد مسقط شد.

 امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در راس یک هیات عالی‌رتبه نظامی وارد مسقط شد و در پایگاه هوایی السیب مورد استقبال همتای عمانی خود، سرلشکر «مطر بن سالم البلوشی» قرار گرفت.

هیأت اعزامی از نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار است در مراسم پایانی نخستین رزمایش زمینی «شاهین‌های کوهستان ۱» که طی روز‌های گذشته بین نیرو‌های زمینی ایران و عمان در منطقه «جیل الاخضر» اجرا شد، شرکت کنند.

در مراسم استقبال از این هیات، «موسی فرهنگ» سفیر جمهوری اسلامی ایران و وابسته نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سلطنت عمان حضور داشتند.

همچنین، طی روز‌های سه‌شنبه نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سلطنتی با حمایت نیروی هوایی سلطنتی عمان، پلیس سلطنتی عمان و مرکز امنیت دریایی، رزمایش مشترک دریایی را اجرا کردند. 

این رزمایش که در دریای سرزمینی عمان انجام شد، شامل تعدادی از برنامه‌های آموزشی نظامی و به کارگیری مهم‌ترین روش‌های مدرن برای هماهنگی عملیات مشترک جستجو و نجات دریایی و هوایی مطابق با برنامه تمرینی تعیین‌شده بود.

اجرای رزمایش مشترک جستجو و نجات بخشی از برنامه‌های آموزشی دوره‌ای است که هدف آن تبادل تجربیات و حفظ کارایی بالا در برخی از زمینه‌های نظامی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.