سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۳۰ کیلومتر فیبر نوری روستایی در ایلام اجرایی شده است

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام با بیان اینکه اجرای ۵۵۰ کیلومتر فیبر نوری در مناطق روستایی این استان در دستور کار قرار دارد، گفت: تا کنون ۱۳۰ کیلومتر از این میزان اجرایی شده است.

علی کریمی اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده اجرای ۵۵۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح مناطق روستایی استان برای افزایش پهنای باند ارتباط اینترنتی تا ۲ سال آینده محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه از ۳۷۸ روستای بالای ۲۰ خانوار استان در حال حاضر ۳۱۸ روستا دارای اینترنت با کیفیت و پرسرعت هستند، افزود: بر این اساس ۸۵ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان ایلام از اینترنت با کیفیت برخودارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام تصریح کرد: برای ۶۰ روستای باقیمانده نیز با اعتبار۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه اتصال به اینترنت پرسرعت از محل اعتبارات توسعه روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف شده است.

کریمی بیان کرد: انتظار می رود تا پایان سال به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، از اینترنت پرسرعت و با کیفیت برخوردار شوند.

فیبرنوری دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با آن می‌توان داده‌های تصویر، صوت و داده‌های دیگر را به راحتی با پهنای باند بالا تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.

(Fiber to the Home) FTTH ‏ گونه‌ای از ارتباطات فیبر نوری است که در آن فیبر نوری از یک سرویس دهنده local به کاربر نهایی در منازل و یا دفاتر کار رسیده است.

شوتینگ فیبر نوری یا دمیدن کابل فیبر نوری (Fiber optic cable blowing) یکی از کارآمدترین و ایمن‌ترین روش‌های نصب کابل فیبر نوری برای زیر ساخت شبکه اطلاعات و ارتباطات است.

استان ایلام بر اساس آخرین آمار سازمان ثبت احوال دارای حدود ۶۱۷ هزار نفر جمعیت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.