سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلایل تاخیر در انتخابات نظام مهندسی اعلام شد

مدیرکل دفتر توسعه مهندسی بر تبعیت از دستور رئيس جمهور برای وفاق ملی در تمامی عرصه‌ها از جمله نظام مهندسی ساختمان تاکید کرد.

داود دانشگر مدیرکل دفتر نظام مهندسی کشور و رئیس هیات نظارت بر دهمین دوره انتخابات هیات مدیره‌های سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان سراسر کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به انتقادات منتشر شده در برخی رسانه‌ها در خصوص تغییر زمان برگزاری دهمین دوره انتخابات هیات‌مدیره‌های سازمان نظام مهندسی ساختمان، راجع به بررسی و رسیدگی به صلاحیت‌های این دوره از انتخابات توضیحاتی ارائه کرد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در چارچوب اختیارات قانونی و مسبوق به سابقه بودن این امر نسبت به تغییر زمان برگزاری انتخابات و تمدید مدت ثبت‌نام کاندیداهای دهمین دوره انتخابات نظام مهندسی ساختمان کشور مطابق با ماده ۶۴ آیین‌نامه اجرایی قانون نظام مهندسی ساختمان اقدام کرده است.

این مقام مسئول در بخش معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: تمدید مدت ثبت‌نام انتخابات دهمین دوره هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان، موجب افزایش سطح مشارکت جامعه مهندسی، ایجاد فرصت‌های برابر برای برگزاری انتخابات پرشور و شفاف‌سازی در نحوه بررسی و رسیدگی به صلاحیت‌ها شد.

فراهم شدن فرصت برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف با مشارکت حداکثری مهندسان

دانشگر ادامه داد: در مرحله نخست از زمان ثبت‌نام با کاهش ۵ درصدی مشارکت نسبت به دوره گذشته مواجه بودیم. ابلاغیه اخیر مبنی بر تغییر زمان برگزاری و ثبت‌نام مجدد به مدت ۶ روز، علاوه بر رفع نگرانی‌های دستگاه‌های نظارتی و مراجع مربوطه در خصوص برگزاری انتخاباتی سالم و شفاف توانسته در راستای گسترش مشارکت مهندسان در ساختار بزرگترین نهاد حرفه‌ای و مهندسی کشور عمل کند.

افزایش ۲۰ درصدی ثبت‌نام نامزدها با تمدید مدت ثبت‌نام 

به گفته وی، ابلاغیه اخیر و تعویق زمان انتخابات، منجر به رشد ۲۰ درصدی ثبت‌نام نامزدها شده است و این اقدام قانونی، نویدبخش انتخاباتی  با حضور حداکثر سلایق مختلف است.

دانشگر تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در چارچوب تاکیدات قانونی زمان انتخابات را به تعویق انداخته است. زیرا باور و اعتقاد راسخ به حضور گرایش و سلایق مختلف در این دوره از انتخابات دارد.

انتخابات سالم، شفاف و عدالت‌محور در هیات‌مدیره سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان

به گفته وی، سازمان نظام مهندسی یک نهاد حرفه‌ای و دارای جایگاه ویژه در رشد، اعتلا و توسعه صنعت ساختمان است. در همین راستا این وزارت خانه بدون هرگونه جهت‌گیری جناحی و سیاسی کوشش‌های خود را در جهت برگزاری انتخاباتی سالم،شفاف و رقابتی عدالت محور به کار گرفته است.

برچسب ها: مسکن ، نظام مهندسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۹ مهر ۱۴۰۳
فساد و بی قانونی