سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طوفان الاقصی چه بلایی بر سر بازدارندگی رژیم تل‌آویو آورد؟

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات طوفان‌الاقصی بسیار آسیب پذیر شده و این ضربات هر روز بیشتر می‌شود و سطح بازدارندگی این رژیم را به شدت تنزل داده است.

بازدارندگی رژیم صهیونیستی از زمان عملیات «طوفان‌الاقصی» به‌شدت متزلزل شده است. درواقع بعد از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ ضربه‌پذیری تل‌آویو بالا رفته و این موضوع همواره در حال ارتقاء است. 

رژیم صهیونیستی همواره سعی کرده برای مقابله با تهدیدات از ابزار تخریب و ترور بهره ببرد که با تبلیغات رسانه‌ای خاصی همراه بوده است، اما این موارد هیچ‌کدام نتوانسته سطح بازدارندگی این رژیم را در حد مناسبی ارتقاء بخشد. 

صهیونیست‌ها از یک موضوع‌محوری غافل هستند و آن موضوع این است که بدنه ریشه‌دار مقاومت با ترور‌ها و کشتار و جنایت‌های این رژیم متوقف نمی‌شود و بیش‌ازپیش برای مقابله با آن مصمم می‌شود.

نگاهی به جبهه‌های مختلف جنگ نشان می‌دهد محور مقاومت خصوصاً حزب‌الله لبنان با برنامه در حال اقدام است و با وجود شهادت سید حسن نصرالله با اجرای این برنامه‌ریزی گام‌به‌گام و طی مراحل زمانی فشار بر اسرائیل با قوت خاصی ادامه دارد.گسترش جنگ توسط رژیم صهیونیستی به لبنان بیشتر به گسترش شعاع حملات محور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله لبنان انجامید. حیفا در معرض شلیک راکت‌های حزب‌الله قرار دارد و جالب اینجاست که پدافند هوایی صهیونیست‌ها نیز تا حدودی بی‌اثر شده است.

در همین راستا کانال ۱۲ اسرائیل خبر داد که ارتش این رژیم در حال بررسی علت ناکام ماندن سامانه‌های دفاعی در رهگیری موشک‌های شلیک شده به کریات شمونا است.

شهرداری کریات شمونا نیز از شهرک نشینان خواست این شهر را خالی کنند. وی عنوان کرده که دو هزار شهرک‌نشین همچنان در شهر هستند که از آنها خواستیم فوراً منطقه را ترک کنند.

به گفته شهرک‌نشینان، در حمله موشکی لبنان به کریات شمونا، گنبد آهنین اصلاً کار نکرده و هیچ‌یک از موشک‌ها رهگیری نشده است.عملیات موفقیت‌آمیز پهپاد شناسایی هد هد نیز که به گشت در سرزمین‌های اشغالی اقدام کرد به آشیانه بازگشت. حزب‌الله در حال تکمیل اقدامات خود برای رسیدن به اهداف مهمی است.

بندر ایلات نیز اخیراً توسط مقاومت عراق هدف قرار گرفته است که تصاویری از اصابت این پهپاد به بندر ایلات اشغالی در رسانه‌ها منتشر شده است.
از سوی دیگر غزه نیز تحولات خاصی را در سالگرد عملیات طوفان‌الاقصی تجربه می‌کند. 

بنا به منابع اسرائیلی و فلسطینی، پاتک‌‎های نیرو‌های حماس در جبالیا از کمین و درگیری روبه‌رو گرفته تا شلیک خمپاره و راکت، کمتر از از روز‌های نخست جنگ نیست. این درحالی است که صهیونیست‌ها مدعی بودند گردان‌های جبالیا را نابود کرده‌اند. 

غزه به باطلاقی برای صهیونیست‌ها تبدیل شده است و به نظر می‌رسد چرخش جنگ از غزه به لبنان نیز تاکتیکی برای پوشش این ناکامی‌ها بود، اما گسترش جبهه نبرد بیشتر باعث آسیب‌پذیرتر شدن رژیم صهیونی شد و سطح بازدارندگی آن را بیشتر از گذشته تخریب کرد و هر چقدر اسرائیل جنگ را گسترش داد ضربه‌پذیری آن بیشتر و در داخل سرزمین‌های اشغالی نبرد موشکی و راکتی گسترش یافت.

منبع: فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.