سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت برنج از شالیزار‌های مشگین‌شهر آغاز شد

فرماندار مشگین‌شهر از شروع برداشت برنج از شالیزار‌های این شهرستان خبر داد.

شهرام محمدی گفت: با توجه به مساعد بودن شرایط جوی و وفور آب پیش‌بینی می‌شود بیش از هزار تن برنج سفید از شالیزار‌های منطقه مشگین‌چای و اهرچای استحصال شود.
فرماندار مشگین‌شهر افزود: پارسال به دلیل وقوع سیل شالیکاران این شهرستان تمام محصول برنج خود را از دست داده و خسارت‌های زیادی متحمل شدند.
به گفته او، امسال در سایه حمایت‌های دولت به‌رغم محدودیت‌های تامین آب کشاورزی و نیز محدودیت‌های کشت برنج برای جبران بخشی از خسارت‌های کشاورزان هم از منابع آبی شهرستان و با هماهنگی مسئولان حوزه آب آذربایجان شرقی آب کافی در اختیار شالیکاران این منطقه قرار گرفت.
محمدی افزود: در سال زراعی جاری با رهاسازی به موقع آب از سد‌های ستارخان اهر و سد احمد بیگلو مشگین‌شهر شالیزار‌های شهرستان با مشکل کمبود آب مواجه نشدند.
به گفته فرماندار مشگین شهر رقم غالب برنج در شهرستان مشگین‌شهر علاوه بر برنج محلی، برنج نوع هاشمی و دم سیاه کشت شد که از لحاظ عطر و طعم زبانزد عام و خاص است.
او افزود: به دلیل استفاده نکردن شالیکاران از هر نوع کود و سموم شیمیایی برنج عمل‌آوری شده در این شهرستان کاملا ارگانیک است و مشتریان فراوانی دارد.
محمدی گفت: با مشارکت بخش خصوصی ۲ کارخانه مدرن برنج‌کوبی در منطقه راه‌اندازی شده و شالیکاران از ارسال محصولات خود به کارخانه‌های برنج‌کوبی شمال کشور بی‌نیاز شده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.