سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۸ شهر قزوین دارای سند توسعه بازآفرینی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ۲۸ شهر قزوین از یکسال گذشته تاکنون با تدوین برنامه‌های توسعه محور صاحب سند توسعه بازآفرینی شده است.

مهدی رجحانی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در چهل و پنجمین نشست کمیسیون شهرسازی و معماری مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران گفت: در یک سال گذشته با همکاری شهرداری‌های استان قزوین مطالعات بازآفرینی و ضوابط تشویقی آنها انجام شده و امروز خوشبختانه تمام شهر‌های استان دارای محدوده مشخص بازآفرینی و بافت فرسوده هستند.

وی اضافه کرد: تا قبل از این برای هیچ یک از شهر‌های قزوین کار‌های مطالعه در حوزه بازآفرینی انجام نشده بود که به عنوان یک آسیب جدی در مسیر توسعه شهر‌ها قرار داشت.

رجحانی بیان کرد: یکی از چالش‌های مهم در توسعه شهر‌ها پرداخت جزیره‌ای و تک بعدی توسعه بوده که نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه آثار مخربی نیز به جای می‌گذارد، شهرهی باید در تدوین برنامه‌های توسعه محور خود با سایر شهر‌های همجوار به ویژه استان هماهنگ باشند تا توسعه پایدار محقق شود.

این مسئول ادامه داد: سیاست گذاری‌های مقطعی باعث شده که توسعه به صورت پایدار اتفاق نیافتد و حتی نتایج مطلوبی نداشته باشد، این در حالی است که سیاست گذاری‌های توسعه محور باید به صورت کلان دیده شود.

رجحانی عنوان کرد: ضرورت دارد تا تعاملی موثر و مدون بین شهر‌های استان به ویژه شهر‌های همجوار وجود داشته باشد تا از توسعه جزیره‌ای و تک بعدی جلوگیری کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.