سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وجیهه سامانی، نویسنده کتاب «پشت این پنجره»:

«پشت این پنجره» به آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان می‌پردازد

وجیهه سامانی، نویسنده کتاب «پشت این پنجره»، در برنامه زنده «سیمای خانواده» از شبکه یک سیما به اهمیت پرداختن به آسیب‌های فضای مجازی برای نوجوانان و تجربه شخصی خود به عنوان مادر اشاره کرد.

وجیهه سامانی، نویسنده کتاب «پشت این پنجره»، در برنامه سیمای خانواده، درباره دغدغه‌ها و انگیزه‌های خود برای نوشتن این کتاب، به ویژه برای مخاطب نوجوان صحبت کرد. سامانی توضیح داد که این کتاب از دو داستان مجزا تشکیل شده است.

به گفته وی داستان اول به نام «خانم ام دی» درباره دختری نوجوان به نام یاسمن است که در ایام کرونا با فراگیر شدن استفاده از فضای مجازی و نرم‌افزار‌های آموزشی، به توصیه و اصرار دوستان خود وارد گروهی در فضای مجازی می‌شود. او در این فضا با مشکلاتی مواجه می‌شود که به کمک والدینش موفق به حل آنها می‌گردد.

سامانی در ادامه به داستان دوم کتاب با محوریت دختری به نام هستی اشاره کرد و افزود: این داستان نیز بر اساس تقاطعی غیرمستقیم با داستان اول، به روابط ناسالم در فضای مجازی و چالش‌های مرتبط با آن می‌پردازد.

وجیهه سامانی با اشاره به تجربه شخصی خود به عنوان مادر یک دختر نوجوان، اظهار داشت: پس از شیوع کرونا و باز شدن دریچه‌های فضای مجازی بدون حساب و کتاب به روی نوجوانان، بسیاری از آنها در معرض آسیب‌های گوناگونی قرار گرفتند. وی تأکید کرد که فقدان آموزش کافی در برخی خانواده‌ها درباره خطرات فضای مجازی، یکی از دغدغه‌های اصلی او برای نوشتن این کتاب بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.