سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۸ معبر در قزوین به نام شهدا نام‌گذاری شد

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شورای شهر قزوین ۸۸ معبر بی نام شهرک‌های اقماری همانند دانش، عظیمیه و اندیشه و همچنین برخی از محلات بافت شهری را به نام شهدا نامگذاری کرد.

قاسم اللهیاری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: خیابان و کوچه‌های شهر برای داشتن آدرس پستی مشخص باید نامگذاری شوند و به همین منظور نام‌های مختلفی برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابان و کوچه‌ها به نام شهدا، مفاخر، علما، دانشمندان و افراد برجسته شهر بنا به درخواست دستگاه‌های متولی و مرتبط صورت می‌گیرد و اخیرا نیز بنا به درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین معابری برای نامگذاری شهدا در نظر گرفته شده است.

اللهیاری ادامه داد: همچنین حد فاصل بلوار شهید سلیمانی تا تقاطع غیر همسطح شهید باهنر به نام سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور شهید و یک میدان در قسمت شمال شهر قزوین نیز به نام شهید اسماعیل هنیه دبیر کل جنبش سیاسی حماس نامگذاری شد.

به گفته این مسئول، همچنین خیابانی در شهرک عارف به نام امیر همایون خرم، موسیقیدان مطرح کشور نامگذاری شد که از هنرمندان به نام و مشهور کشور هستند.

وی ادامه داد: نامگذاری خیابان‌ها و محلات به نام شهدا برای تجلیل از مقام شامخ آنان و همچنین معرفی چهره‌ها و شخصیت‌های هنری و دانشمندان به نسل جدید و آینده صورت می‌گیرد تا الگویی برای آنان باشند.

رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: استان قزوین معابر متعددی به نام ورزشکارن، دانشمندان، فرهیختگان، شهدا و شخصیت‌های برجسته کشور و استان دارد که می‌تواند یادآور تلاش این عزیزان برای ارتقا نام ایران باشد.

برچسب ها: بافت شهری ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.