سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاسیس مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در جوار صنعت

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان از تاسیس مراکز دانشگاهی جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در جوار نواحی صنعتی استان خبر داد.

حسن میش مست گفت:  دانشگاه جامع علمی و کاربردی در دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته برای تربیت دانشجویان با هدف آموزش‌های مهارتی در کنار سایر زیر نظام‌های آموزش عالی شکل گرفت و شروع به فعالیت کرد.

وی با توجه به اینکه در دهه نود، ۳۰و ۳۶ مرکز علمی و کاربردی در سطح استان داشتیم، گفت: بر اساس یک مصوبه از شورای عالی اداری، مراکز علمی و کاربردی وابسته به دستگاه‌های اجرایی از ادامه فعالیت منع شدند که این موضوع منجر به کاهش تعداد مراکز شد و ما از مهرماه سال گذشته با ۵ مرکز در سطح استان که ۳ مرکز در زاهدان و ۲ مرکز در ایرانشهر به فعالیت خود ادامه دادیم.

وی افزود: ما حدود ۲۵۰۰ تا دانشجوی فعال داریم که در ۳۶ رشته کارشناسی و ۲۹ رشته کاردانی مشغول تحصیل هستند و با احتساب دانشجویان ورودی مهرماه امسال و ظرفیتی که اعلام شده می‌توانیم حدود ۵۰۰تا ۷۰۰ دانشجو جدید را پذیرش کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: از جمله ماموریت‌هایی که دانشگاه پیگیری می‌کند آمایش رشته‌های آموزش عالی است و به این ترتیب رشته‌هایی که کم پذیرش هستند و یا پذیرش آنها بر اساس نیاز استان‌ها نیست چراغشان موقتا خاموش می‌شود، اما مجوز آن رشته از دانشگاه سلب نمی‌شود تا در صورت نیاز مجدد، به پذیرش دانشجو اقدام کنند. 

وی افزود: بر اساس سند آمایش استان‌ها این موضوع در استان ما هم دنبال شد و رشته‌هایی که کمتر از ۱۰ نفر پذیرش داشتند کنار گذاشته شد و رشته‌هایی که مورد نیاز اشتغال استان بود به شرط تضمین اشتغال، مجوز تاسیس گرفتند.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی ضمن اشاره به اینکه در برخی از استان‌های صنعتی کشور، مراکز علمی و کاربردی داریم که در جوار صنعت هستند گفت: از آنجایی که ما در استان چنین مراکزی نداریم به دنبال تاسیس این گونه مراکز هستیم، در همین راستا در شهرستان کنارک مرکزی را در حوزه صید و صیادی تاسیس خواهیم کرد.

وی افزود: از جمله دیگر ماموریت‌های دانشگاه در بحث اشتغال طرح آباد است که با هدف اشتغال بر اساس نیاز استان‌ها که مخاطب آن دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان دانشگاهی است را در حال اجرا داریم.

وی در ادامه بیان کرد: از جمله موضوعات دیگری که دانشگاه دنبال می‌کند ارزیابی صلاحیت حرفه‌ای در دو بخش دولتی و صنفی و خصوصی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.