سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد:

باید از هر ابزار و امکانی برای حل ناترازی انرژی استفاده کنیم

دهقانی‌زاده با اشاره به آخرین وضعیت نیروگاه‌های خورشیدی استان گفت: باید از هر ابزار و امکانی برای حل ناترازی انرژی استفاده کنیم.

مجید دهقانی‌زاده رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان، با بیان اینکه ناترازی انرژی یکی از چالش‌های اساسی کشور به ویژه استان‌هایی با ساختار اقتصادی و تولیدی شده است، گفت: سرعت مصرف انرژی شدت بیشتری در مقایسه با سرعت تولید آن گرفته است که این روند دورنمای مثبتی را نشان نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: این بدان معنی نیست که برنامه‌ریزی یا اقداماتی در این خصوص انجام نمی‌شود بلکه تلاش‌های گسترده‌ای نیز در حال صورت گرفتن است.

دهقانی‌زاده با تاکید بر اینکه باید از هر ابزار و امکانی برای حل ناترازی انرژی استفاده کنیم، اظهار داشت: برای حل مشکل ناترازی انرژی در کشور و علی الخصوص استان یزد که استانی تولیدی و صنعتی است، نیازمند تعامل، همکاری و هماهنگی کامل و دو سویه دولت و بخش خصوصی هستیم.

دبیر ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یکی از برنامه‌های اساسی استان برای حل این مشکل را توسعه انرژی‌های خورشیدی عنوان کرد و گفت: به این مهم در برنامه تحولی یزدِ نوین پرداخته شده و به صورت ویژه در دستور کار استان قرار گرفته است.

دهقانی‌زاده، افزود: احداث ۲ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی هدفگذاری شده در برنامه یزدِ نوین مورد تاکید است، تاکنون ۱۲۸ مگاوات انرژی خورشیدی در استان به بهره‌برداری رسیده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری ۱۵۰ مگاوات دیگر نیز آماده بهره‌برداری شود.

وی از اجرای طرح ابتکاری نیروگاه خورشیدی خانگی تجمیعی در استان یزد برای اولین بار در کشور خبرداد و گفت: یزد یکی از بهترین نقاط ایران و بلکه جهان در زمینه توسعه استفاده از انرژی پاک و احداث نیروگاه‌های خورشیدی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.