سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش بازارساز برای افزایش نقدشوندگی در شرکت‌های بزرگ‌تر بازار سهام

کارشناس بازار سرمایه گفت: تلاش بازارساز برای افزایش نقدشوندگی در شرکت‌های بزرگ‌تر و تعمیم آن به عموم بازار به چشم می‌خورد.

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: باتوجه به وجود ریسک سیتماتیک و محدودیت دامنه نوسان در بازه مثبت و منفی یک درصدی بازار نیمه تعطیلی را پشت سرگذاشتیم. شرایط بازار به گونه‌ای است که تحلیل روزانه کاری بیهوده و انرژی گیر است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه می‌گوید: تلاش بازارساز برای افزایش نقدشوندگی در شرکت‌های بزرگ‌تر وتعمیم آن به عموم بازار به چشم می‌خورد. نرخ دلار حواله در مرکز مبادله به ۴۷,۴۷۶ تومان رسید، کاهش اختلاف نرخ دلار نیما و آزاد، گامی موثر در راستای بهبود سودآوری شرکت‌ها و رونق بازار سرمایه است.

وفایی می‌گوید: فعلا ترجیح حقیقی‌ها خروج پول از سهم و ورود به صندوق‌های درآمد ثابت و طلا است. تنها پیام واضح تابلوی معاملات این هفته این است که بازار فروشنده قوی ندارد ولی فعلا خریدار هم قوی نیست، حتی بخاطر وجود هزینه کارمزد نوسان گیر هم ترجیح می‌دهد فعلا منتظر باشد. خبر تلاش‌های دولت چهاردهم برای تصویب FATF ادامه دارد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: واگذاری اپال برای بانک پارسیان و بیمه پارسیان اتفاق مهمی بود که این هفته نهایی شد، ۴۵ درصد گسترش صنایع معدنی کاوه پارس (وابسته به بنیاد) و ۵۵ درصد فولاد مبارکه خریداران این بلوک بودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.