سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایشی برای شناخت معارف دفاع مقدس در دانشگاهها

همایش یک روزه اساتید درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان این دوران در دانشگاه پیام نور یاسوج برگزار شد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان هدف از برگزاری این همایش را افزایش توان علمی و آگاهی اساتید به این درس عنوان کرد و گفت: در کنار پیشکسوتان دوران دفاع مقدس قصد داریم با انتخاب اساتیدی جوان و مسلط فرهنگ غنی ایثار، جهاد و شهادت را به نسل جوان منتقل کنیم.

سرهنگ خواست خدایی با اشاره به اهمیت طرح موضوع دفاع مقدس در دانشگاه‌ه افزود: جنگ تحمیلی ابعاد مختلفی داشت و ما باید آموخته‌های این دوران پرافتخار به غیر از مسائل تخصصی نظامی را به بهترین شکل ممکن به نسل امروز منتقل کنیم.

وی ادامه داد: پس از مصوبه دولت سیزدهم و اهتمام ویژه شهید رئیسی مبنی بر ارائه درس دفاع مقدس در همه مراکز علمی، دانشگاهی و حوزوی و تثبیت این درس در دانشگاه‌ها، با توان و انرژی مضاعفی نسبت به تقویت این درس باید اهتمام داشته باشیم.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان با بیان اینکه ۹ استاد و پیشکسوت دوران دفاع مقدس در دانشگاهها، حوزه‌های علمیه و مراکز علمی در حال تدرس درس آشنایی با علوم و معارف دفاع مقدس هستند گفت: در ترم قبل هزار و ۳۰۰ دانشجو این درس را فراگرفتند که پیش بینی می‌شود در ترم جدید این رقم به ۲ برابر افزایش یابد.

مسئول آموزش و تحقیقات اداره کل آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم در این همایش با بیان اینکه محور‌های این درس در ۱۷ فصل برای اساتید این حوزه تشریح شد گفت: دانشجویان با نحوه شکل گیری جنگ، پذیرش قطعنامه ۵۹۸ و واقعیت‌های دوران دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

سید سالم نظری تاکید کرد: برخی دانشجویان تحت تاثیر فضای رسانه‌ای مسموم دشمن، تصویر درستی از دوران دفاع مقدس ندارند و ضرورت دارد اساتید این حوزه در قالب این درس، هنرمندانه آن دوران را تبیین کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.