سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابه‌جایی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله پستی در استان قزوین

مدیرکل پست قزوین گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مرسوله در استان به مقصد داخل و خارج استان قزوین جابه‌جا شده است.

ناصر مرادی نرگسی مدیرکل پست قزوین در نشست خبری گفت: روزانه ۳۰ فرستاده (مرسوله) در استان سرگردان می‌شود که با رویکرد‌های پیش‌رو به‌دنبال کم‌شدن این مقدار هستیم.

وی اضافه کرد: به طور میانگین ماهانه ۳۰۰ بسته از استان قزوین به خارج کشور ارسال می‌شود که مقصد بیشتر این فرستاده‌ها آلمان و استرالیا است که جنس کارتن‌های فرستاده‌های پستی به خارج از کشور مطابق استاندارد‌های جهانی است.

مرادی نرگسی بیان کرد: اداره پست قزوین ۳۰ خودرو برای جابه‌جایی فرستاده‌ها دارد که بخش زیاد مسوولیت جابه‌جایی بسته‌ها بر عهده سه ماشین فوق سنگین ۱۰ تنی و ۶ دستگاه پراید وانت است.

این مسئول با بیان اینکه میانگین درآمدی امسال پست قزوین به ۷۰ میلیارد ریال رسید و ۴۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است بیان کرد: در این مدت ۷۹ قرارداد تجارت الکترونیک شامل ۹ قرارداد مستقیم و ۷۰ قرارداد با شرکت‌ها بسته شد.

مرادی در راستای هوشمند سازی کد‌های پستی نیز بیان کرد: شهرستان خاکعلی در اسفند ۱۴۰۱ به عنوان شهرستان پایلوت استان قزوین معرفی شد و در این شهرستان کدپستی هوشمند نصب شد، همچنین اطلاعات دقیق و نظارت بر نصب پلاک‌ها بر عهده اداره پست قزوین است و در مجموع ۴۰۰ هزار کدپستی هوشمند در سه سال اخیر با همکاری ادارات و ارگان‌ها در استان قزوین بروزرسانی شده است.

مدیرکل پست قزوین عنوان کرد: اتکا به هوشمندسازی در خصوص مدیریت هزینه در کشور باعث شد پست قزوین از حالت زیان‌ده خارج شده و به سوددهی برسد.

مرادی افزود: استان‌های تهران، همدان، زنجان و رشت با استان قزوین خط عبوری مستقیم دارند که این امر باعث شتاب ارسال فرستاده‌های پستی با این استان‌ها شده و بسیاری از حجم ترافیکی استان را کاهش داده است.

وی اظهار امیدواری کرد با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۴ کدپستی هوشمند را به طور کامل بر روی تمامی منازل نصب کنیم.

برچسب ها: مرسوله پستی ، کدپستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.