سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌یابی اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری به جشنواره تئاتر کودک و نوجوان

نمایشنامه پروانه شو اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری به مرحله دوم مسابقه نمایشنامه‌نویسی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان راه یافت.

شهرام فرجی معاون هنری و سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: نمایشنامه پروانه شو نوشته ناصر محمودی از هنرمندان با سابقه حوزه تئاتر کودک و نوجوان استان توانست از میان ۱۴۲ اثر متقاضی حضور در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان به مرحله دوم این جشنواره راه یابد.

وی از نادر برهانی‌مرند، علی خودسیانی و مهدی سیم‌ریز به عنوان هیات انتخاب و داوری مسابقه نمایشنامه‌نویسی این دوره از جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نام برد و افزود: محمودی در نمایشنامه خود کوشیده است با استفاده از داستان یک کرم ابریشم به بیان و آموزش چگونگی برخورد کودکان با برخی مسائل اجتماعی پیرامون خود و نوع ارتباط‌گیری آنان با والدین در این باره بپردازد.

فرجی گفت: بر اساس اعلام دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، آثار راه‌یافته به این مرحله از مسابقه نمایشنامه‌نویسی تا ۲۵ مهر فرصت دارند با استفاده از نظرات مشورتی مشاوران، نمایشنامه‌های خود را بازنویسی کرده و برای داوری نهایی در پایگاه اینترنتی جشنواره بارگذاری کنند.

وی با بیان اینکه در دوره پیشین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، سمیرا سلیمانی نویسنده جوان استان با نمایشنامه وای خدا جون برف میاد توانست در جمع برترین‌های دوره بیست و هشتم قرار گیرد، بیان داشت: هنرمندان استان امسال با پنج اثر در این رویداد بین‌المللی شرکت کرده‌اند که در ۲۳ روز مانده به زمان برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان، راه‌یافتگان به مرحله نهایی دیگر بخش‌های جشنواره همچون مسابقه تئاتر خردسال، مسابقه تئاتر کودک، مسابقه تئاتر نوجوان و مسابقه تئاتر خیابانی نیز معرفی خواهند شد.

فرجی ادامه داد: بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری امیر مشهدی عباس و با شعار تئاتر گفت‌وگوی بدون مرز آبان امسال در همدان برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.