سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عراقچی با بن سلمان دیدار کرد

وزیر امور خارجه که به منظور رایزنی درباره وضعیت منطقه به عربستان سفر کرده است با ولیعهد عربستان سعودی دیدار و گفتگو کرد.

 سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه که در رأس هیأتی به منظور رایزنی درباره وضعیت منطقه به عربستان سفر کرده عصر امروز (چهارشنبه) ۱۸ مهرماه با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان دیدار و گفتگو کرد.

ولیعهد سعودی در این دیدار، ضمن ابراز نگرانی شدید نسبت به تشدید بحران و گسترش جنگ در منطقه، بر ضرورت اهتمام کلیه کشور‌های این منطقه به حراست از ثبات و امنیت منطقه‌ای تاکید کرد. 

وی در ادامه، ضمن ابراز رضایت از روند مناسب اجرایی شدن توافقات دو کشور در طول یک سال گذشته، بهبود در روابط دوجانبه را مثبت و محسوس ارزیابی و تصریح کرد: پادشاهی سعودی نسبت به تداوم این روند در مناسبات دوجانبه مصمم است. 

وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار، حسن همسایگی را سیاست قطعی دولت چهاردهم دانست و خاطرنشان کرد، ادامه سیاست گسترش روابط با همسایگان به منظور تقویت ثبات، امنیت و رفاه منطقه‌ای و افزایش همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های منطقه، از اولویت‌های جدی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به تحولات منطقه و رایزنی‌های اخیر خود در لبنان و سوریه، خواستار همکاری همه کشور‌های منطقه و به کارگیری همه طرفیت‌ها از سوی آنان به منظور توقف فوری حملات نظامی رژیم صهیونسیتی و ممانعت از تداوم تخریب زیرساخت‌های غزه و لبنان شد.

وی ایستادگی در مقابل جنایات رژیم صهیونیستی و توقف فوری جنگ در منطقه را لازمه رسیدن به ثبات و امنیت پایدار در منطقه عنوان کرد.

طرفین در این دیدار بر اهمیت تداوم همکاری‌ها و رایزنی‌های دو کشور پیرامون مسائل دو جانبه و منطقه‌ای تاکید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.