سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رفع چالش‌های گیلان با به کارگیری همه ظرفیت‌ها

استاندار گیلان امروز گفت: همه ظرفیت‌ها برای رفع مسائل اساسی و چالش‌های جدی استان به کار گرفته می‌شود.

هادی حق‌شناس، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه ۱۸ مهر ماه) در دیدار‌های جداگانه‌ای با معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مدیرعامل آب و فاضلاب استان و همچنین جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی با تأکید بر اینکه در این راه همراهی و وفاق نیاز است، گفت: اهداف و برنامه‌هایی برای رفع مشکلات استان از جمله پسماند و فاضلاب ترسیم کرده‌ایم که با جدیت پیش خواهیم برد.

او با طرح مشکلات گیلان در حوزه پسماند، فاضلاب و تالاب بین‌المللی انزلی افزود: علاوه بر ورود گل و لای و رسوبات به تالاب انزلی، فاضلاب انسانی نیز به آن وارد می‌شود که به شدت به زیست بوم آن آسیب زده و می‌زند.

استاندار گیلان با تأکید بر اینکه برای رفع مشکل ورود فاضلاب انسانی در تالاب بین‌المللی بندر انزلی باید چاره اندیشی اساسی شود، تصریح کرد: اگر تدبیری جدی برای حفظ و احیای این تالاب نشود ریزگرد‌های موجود در آن موجب بروز بیماری‌های پوستی، گوارشی و سرطان‌ها و ... می‌شود.

حق شناس همچنین در زمینه تعرفه‌های خدمات پزشکی و نظام‌های صنفی گفت: دولت‌ها نباید در این مسایل ورود کنند که هر جا در مباحثی از این دست دخالت کرده موجب بروز ناکارآمدی شده اند.

او افزود: تصور دولت‌ها این است که قیمت گذاری در موضوعاتی همچون نان و تعرفه پزشکی به نفع مصرف کننده است، اما نه، نتیجه نشان داده که اینگونه نیست، اما باید نظارت‌ها و پوشش‌های جامعه هدف ارتقاء یابد.

استاندار همچنین با تأکید بر اینکه گیلان مزیت‌های بی نظیری دارد، تصریح کرد: باید در راستای تحقق اقتصاد دریامحور که مورد تأکید مقام معظم رهبری است از ظرفیت‌های دریا و نیز ایجاد منافع مشترک با کشور‌های همسایه به خوبی بهره‌مند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.