سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارتباطات تاکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی و وحدت فرماندهی در کشور برای توسعه هوش مصنوعی

هاشمی با اشاره به ضرورت هم افزایی در توسعه هوش مصنوعی در کشور تاکید کرد که باید متناسب با نیاز‌ها به سمت نهادینه کردن هوش مصنوعی در کشور برویم.

ستار هاشمی  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در افتتاح یازدهمین سمپوزیوم بین المللی مخابرات که بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در پژوهشگاه ارتباطات برگزار شد، از تمرکز متولیان برگزاری این مراسم بر هوش مصنوعی تقدیر کرد و گفت که امروزه کسب وکار‌ها بدون هوش مصنوعی معنی پیدا نمی‌کنند و زمانی که این فناوری در اختیار آنها قرار می‌گیرد، ارزش افزوده خلق می‌کند و ضمن کاهش هزینه‌ها و افزایش بهروری، رضایت ذینفعان را جلب می‌کند.

وی اظهار امیدواری کرد که این نگاه ویژه در مباحث در پروژه‌های وزارت ارتباطات عملیاتی و قابل استفاده شود.

هاشمی، نگاه نظری را در این حوزه، خوب، اما ناکافی دانست و با اشاره به نیاز‌ها و ضرورت‌های کشور تاکید کرد که باید متناسب با این نیاز‌ها به سمت نهادینه کردن استفاده از هوش مصنوعی قدم برداریم.

اقدامات جزیره‌ای به حل مسئله کمک نمی‌کند 

وی به تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد و با ابراز نگرانی از اقدامات جزیره‌ای در این حوزه، تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که باید به صورت ویژه به آن توجه شود، هم افزایی در بحث هوش مصنوعی در کشور است.

وزیر ارتباطات بخش زیرساختی را یکی از حوزه‌هایی دانست که نیاز به هم افزایی دارد و تاکید کرد: اقدامات جزیره‌ای کمکی به حل مسئله نمی‌کند و محوریت و وحدت فرماندهی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت داده و حکمرانی داده در تمام حاکمیت ها، قدرت داده را یکی از دلایل عدم واگذاری داده‌ها توسط سازمان‌ها دانست و افزود: حریم خصوصی و محرمانگی داده‌ها موضوع مهم تری در این حوزه به شمار می‌رود که حتما اطمینان از عدم افشای اطلاعات مردم باید مورد توجه باشد.

وزیر ارتباطات به سرمایه ارزشمند نیروی انسانی در پژوهشگاه ارتباطات اشاره کرد و از آنان خواست در راستای حل مسائل کشور تلاش کنند.

هاشمی با اشاره به دیدار هفته گذشته خود با تعدادی از نفرات برتر کنکور و تعهدی که به این نفرات برای استفاده از ظرفیت‌های پژوهشگاه ارتباطات داده شد، از مدیران پژوهشگاه خواست به عنوان یک ماموریت برنامه‌هایی داشته باشند که این قول بر زمین نماند.

هاشمی تاکید کرد: باید تلاش شود ظرفیت‌های آزمایشگاهی و زیرساختی این پژوهشگاه به کل کشور توسعه داده شود.

وزیر ارتباطات تمرکز فعالیت این دوره از پژوهشگاه ارتباطات را حول موضوع هوش مصنوعی اعلام کرد و تصریح کرد که بهتر است چنین برنامه‌هایی با حضور مدیران صنایع در خود صنایع برگزار شود تا از این نشست‌ها خروجی‌های عملیاتی داشته باشیم که در کنار آن شرکت‌های دانش بنیان بتوانند ایده‌ها و خلاقیت‌های خود را پیاده کنند و برای ماندن در کشور ترغیب شوند. 

هاشمی خاطرنشان کرد که این اقدامات به بزرگ شدن کیک اقتصاد دیجیتال کمک می‌کند که به عنوان تکلیف وزارت ارتباطات در برنامه هفتم پیشرفت آمده است.

سید محمد رضوی زاده، رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این سمپوزیوم در سخنانی به تاریخچه این مراسم و موضوعاتی که در دو روز از برگزاری آن مطرح می‌شود، اشاره کرد و با بیان مشکلاتی که برای کاربردی شدن علم و فناوری در کشور وجود دارد، عدم توجه به پژوهش را یکی از مهم‌ترین این دلایل ذکر کرد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم وزیر ارتباطات از تمبر یادبود یازدهمین سمپوزیوم مخابرات رونمایی کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.