سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان رتبه اول کشور در جذب اعتبار بیمه رایگان مادران دارای سه فرزند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت: ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار به منظور بیمه رایگان مادران سه فرزند و بیشتر جذب شده است.

حاتم شکری گفت: ۱۲ هزار مادر غیر شاغل روستایی و عشایری از ابتدای سال تاکنون با جذب اعتبار صددرصدی بصورت رایگان توسط دولت زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر قرار گرفتند.

او گفت: ۹۰۰میلیارد ریال اعتبار با پیگیری‌های انجام شده به منظور بیمه رایگان مادران سه فرزند و بیشتر جذب شده که طبق اعلام این صندوق در کشور این استان در رتبه اول قرار گرفته است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت: براساس ماده ۲۱ قانون حمایت ازخانواده وجوانی جمعیت، همه مادران غیرشاغل روستایی وعشایری دارای سه فرزند و بیشتر می‌توانند بصورت رایگان زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر قرار بگیرند که صندوق استان همدان توانسته اعتبار صددرصدی این موضوع را در ۲ مرحله دریافت کند.

شکری گفت: این طرح در پایان سال گذشته اجرا شد که گروه هدف تا پایان فروردین ماه مهلت پیش ثبت نام داشتند و ۱۵ هزار مادر ثبت نام کردند که ۱۲ هزار نفر توسط ثبت احوال تایید نهایی شدند و برهمین اساس صددرصد سهمیه استان جذب شد.

او گفت: در اجرای این طرح با تایید استعلامات لازم مادران دارای سه فرزند و بیشتر از خدمات بیمه‌ای صندوق تا هفت سال به صورت رایگان بهره‌مند خواهند شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت: حداقل سه فرزند از یک مادر، حداقل سه فرزند در قید حیات، حداقل سه فرزند دارای تابعیت ایرانی از دیگر شرایط این طرح است و همچنین باید نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند سوم و بیشتر بالای ۲.۵ درصد نباشد.

شکری گفت: با تولد فرزند چهارم و پنجم به ازای هر فرزند، ۲ سال به سنوات بیمه‌ای مشمول اضافه خواهد شد.

او گفت: شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلان صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر همدان گفت:بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می‌شود.

شکری گفت: ۷۰ درصد حق بیمه اعضا را دولت پرداخت می‌کند و این یک مزیت بسیار مهم است و هشت سطح برای آن پیش بینی شده است.

 صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر از سال ۱۳۸۴ تاسیس شد و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه‌ای بلند مدت به کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و فوت است.

دلیل تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه اختیاری کشاورزان، عشایر و ساکنان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر بوده است.

تاکنون تنها ۳۰هزار نفر در استان زیرپوشش این صندوق قرار گرفته اند که این آمار نشان می‌دهد آهنگ جذب بیمه‌ای در این صندوق کُند بوده است.

بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی، بیمه اجتماعی از نوع بیمه همگانی است و دولت تکلیف دارد این امکان را برای همه مردم جامعه فراهم کند.

منبع ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.