سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتباط ۲ سویه پلیس با معتمدین در محلات

رئیس پلیس پیشگیری فاتب، با اشاره به اهمیت ارتباط ۲ سویه میان مردم و پلیس، گفت: نتایج طرح‌ها و اقداماتی که معتمدین برای پلیس، برای آنان ارسال می‌شود.

 سرهنگ علی قاسم پور گفت: معتمدین محله در سطح شهر تهران شامل اصناف، ورزشکاران، معلمان و نخبگان و ... می‌شوند و ما از ظرفیت استعداد‌ها و توانمندی‌های هر یک از عزیزان برای مباحث امنیتی و مشارکت‌های مردمی با پلیس و برای نیاز مردم همان منطقه استفاده می‌کنیم.

وی افزود: یکی از از موضوعاتی که می‌تواند به ما در بحث معتمدین کمک کنند بحث طرح‌هایی است که توسط پلیس در سطح محلات امجام می‌شود و بازخورد‌های این طرح‌ها را ما از معتمدین دریافت می‌کنیم که آیا نیاز به تغییر دارد و آیا نیاز هست که دوباره طرح اجرا گردد. ارتباطات دوسویه باعث می‌شود که محله امن‌تر گردد.

سرهنگ علی قاسم پور، بیان داشت: افراد دارای حُسن شهرت می‌توانند با مراجعه به کلانتری‌های و مراجعه به مراکز مشاوره و اجتماعی ما می‌توانند درخواست خود را جهت مشارکت به عنوان معتمد محله مطرح نمایند و یا اینکه با حضور روسای کلانتری‌ها و سرکلانتر ان پلیس پیشگری و یا خود بنده در مساجد می‌توانند درخواست‌های خود را در این خصوص مطرح نمایند. به اتفاق فرمانده انتظامی تهران بزرگ در مساجد شهر تهران حاتضر می‌شویم و مشکلات آنان را بررسی می‌کنیم و همان جا افرادی هستند که در خصوص همکاری با پلیس اعلام تمایل می‌کنند تا مواردی را که می‌بینند به پلیس گزارش بدهند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت، افزود: سامانه پیامکی ۱۱۰۱۱۰ هم یکی دیگر از راه‌های ارتباطی معتمدین با پلیس است که اگر موضوعی را می‌خواهند اطلاع ذهند حتما با این سامانه در ارتباط باشند که اگر عکس و یا فیلمی را می‌خواهند ارسال کنند با ارتباط با این سامانه می‌توانند اقدام نمایند و تمامی موارد به رییس کلانتری مربوطه اعلام می‌گردد و بازخورد ارسال موضوعات را به فرد معتمد می‌دهیم و حتی شماره نامه‌ای را هم که اگر نیاز باشد با دیگر دستگاه‌ها موضوع مطرح گردد به وی اطلاع داده می‌شود تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

وی گفت: کانال‌های ایتا و سروش با نام پلیس پیشگیری پایتخت نیز در اختیار شهروندان قرار دارد و می‌توانند از این طریق با پلیس پیشگیری در ارتباط باشند. بازخورد نتایج طرح‌ها و اقداماتی که خود معتمدین برای پلیس ارسال می‌کنند برای آنان ارسال می‌شود

سرهنگ قاسم پور رییس پلیس پیشگیری فاتب گفت: فردا در شهر تهران از معتمدینی که فعالیت‌های خوبی داشته اند در همایشی با حضور فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ تجلیل بعمل خواهد آمد.

 این مقام انتظامی ادامه داد: یکی از اقدامات پلیس پیشگیری تهران بزرگ، انجام طرح‌های پاکسازی در مناطق آلوده و جرم خیز پایتخت می‌باشد.
وی افزود: نیاز هست افرادی که در محلات دارای مسئولیت اجتماعی بالاتری هستند و یا اینکه احساس مسئولیت دارند، ارتباطات خود را با پلیس بیشتر کرده تا همکاران ما بتوانند با تعاملاتی که برقرار می‌کنند نسبت به احصاء آسیب‌های آن محله و منطقه نسبت به اجرای طرح‌های پاکسازی اقدامات خود را انجام بدهند.

سرهنگ علی قاسم پور رییس پلیس پیشگیری فاتب بیان داشت: ما نیاز داریم که ارتباطات مردمی با پلیس بیشتر برقرار گردد. اشراف اطلاعاتی و پلیسی ما در منطقه باعث می‌شود که هم احساس امنیت بیشتری داشته باشیم و هم شاهد امنیت پایدار در آن محدوده باشیم.

وی تصریح کرد: به همین لحاظ همکاران بنده با حضور در محلات و مساجد و شرکت در جلسات محلی سعی می‌کنند افرادی را که شاخصه هایی، چون حُسن شهرت داشته باشند و جزء افراد با نفوذ و مورد تایید محل باشند را شناسایی و با آنان ارتباط برقرار نمایند. برای آنان یک پرونده اولیه تشکیل و در ادامه تحقیقات محلی صورت می‌پذیرد و سوابق آنان بررسی و چنانچه افراد فاقد سابقه و دارای حُسن شهرت باشند جزء معتمدین ما در پلیس معرفی خواهندشد.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: پلیس هم به صورت حضوری با این عزیزان ارتباط برقرار کرده و جلسات مرتبط برگزار می‌شود و این عزیزان هم جدای از مشکلات انتظامی در خصوص موضوعاتی، چون روشنایی در محلات و پارک‌ها و همچنین موضوعات شهری مطرح و بررسی می‌شود که ما با ارتباطاتی که با سایر دستگاه‌ها داریم در خصوص مشکلات مطرح شده مکاتباتی را هم به صورت مکتوب و حضوری در راستای رفع مشکلات انجام می‌دهیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.