سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوت روسیه از دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در نشست بریکس

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که این کشور از دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در نشست بریکس در کازان دعوت کرده است.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای شرکت در نشست بریکس در کازان دعوت کرده است.

براساس گزارش آر تی، معاون وزیر خارجه روسیه افزود: از کشور‌های زیادی دعوت شده است، دبیرکل سازمان ملل نیز دعوت شده است و در کازان منتظر وی هستیم.

چند روز پیش سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گفته بود: رهبران کشور‌های در حال توسعه از مناطق مختلف جهان مانند آسیا، آفریقا، خاورمیانه و آمریکای لاتین برای شرکت در این نشست در قالب «بریکس پلاس» دعوت شدند. ما تاکنون از بیش از ۳۰ کشور از جمله نزدیکترین همسایگان و شرکای خود در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و کشور‌های مشترک المنافع تاییدیه دریافت کرده‌ایم.

ریابکوف تایید کرد که رهبران بیش از ۳۰ کشور مشارکت خود را در نشست آتی بریکس تایید کرده اند. ریابکوف افزود: همچنین انتظار می‌رود روسای سازمان‌های منطقه‌ای و نهاد‌های اجرایی نهاد‌های مربوطه در اجلاس کازان شرکت کنند و دیلما روسف، رئیس بانک توسعه جدید نیز در این اجلاس سخنرانی کند.

بریکس یک گروه بین المللی است که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شد و روسیه از اول ژانویه ۲۰۲۴ ریاست آن را بر عهده گرفت. علاوه بر روسیه برزیل، هند، چین و آفریقای جنوبی، ایران، مصر، امارات، عربستان سعودی و از ابتدای سال ۲۰۲۴ به بریکس پیوسته اند. 

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.