سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرس کل استان تهران:

فعالیت اتباع خارجی در مراکز تولیدی مواد غذایی ممنوع است

سهراب خان گفت: تمامی تولیدکنندگان مواد غذایی مطلع باشند که حق استفاده از اتباع خارجی چه مجاز و چه غیرمجاز در محیط تولید مواد غذایی ندارند.

 افشین سهراب خان رئیس منطقه یک کشوری و بازرس کل استان تهران در نشست خبری گفت: اتوسرویس‌ها و اتحادیه حمل و نقل درون شهری ساماندهی شد و با نصب شماره تماس، غیرمجازها را از محدوده خارج کردیم.

وی افزود: پخش سوخت در استان تهران به صورت سیار ساماندهی شد و بدلیل نصب دوربین و سایر دستگاه های کنترلی از بحث قاچاق جلوگیری شد.

 بازرس کل استان تهران سازمان بازرسی کل کشور درباره موانع تولید و ستاد تسهیل گفت: دادگستری گروه‌های ۱۲ گانه‌ای را تشکیل داد و جلسات متعددی با صادرکنندگان داشتیم. ما بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی داریم.

وی افزود: در خصوص اتباع غیرمجاز که در مراکز تولیدی حضور دارند هشدار دادیم و اعلام می‌کنیم واحدهای تولیدی و صنعتی اگر از اتباع غیرمجاز استفاده کنند با آنها برخورد می شود و اتباع باید بروند. تولید کنندگان مواد غذایی حق استفاده از اتباع خارجی اعم از مجاز و غیرمجاز را ندارند.

سهراب خان افزود: در ارتباط با زمین خواران و ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح تهران بازرسی‌هایی را انجام دادیم و تخریب‌های غیرمجاز صورت گرفته و ادامه دارد.

بازرس کل استان تهران سازمان بازرسی کل کشور درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در زمینه فساد در فوتبال گفت: از آنجا که این موضوع جنبه ملی دارد، ما حق ورود نداریم.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات سازمان بازرسی تهران در خصوص رفع مشکل تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری، گفت: در خصوص وام ازدواج شکایت‌هایی می‌رسد. بازرس تعریف شد و بالای ۱۰ شعبه از بانک‌های مختلف تهران تخلفاتی داشتند که معرفی شدند. بخشی از تخلفاتشان در خصوص نوبت دهی بود که آن را اصلاح کردند.

بازرس کل استان تهران افزود: در خصوص قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در حال بازرسی هستیم و با دستور ریاست سازمان بازرسی کل کشور، برای کل کشور تعریف شده و با متخلفین برخورد می‌شود.

وی گفت: در بازرسی استان تهران و منطقه یک سازمان بازرسی که شامل استان‌های تهران، گیلان، قم، البرز، قزوین، مازندران و سمنان است، اقداماتی در سال گذشته انجام شده است که نتایج آن در مبارزه با فساد خلاصه می‌شود.

سهراب خان افزود: سازمان بازرسی کل کشور بر اساس قانون سازمان و نظارت بر جریان امور و اجرای صحیح قانون، برنامه‌های مصوبی دارد که هر سال بعد از تصویب در سازمان به رئیس قوه قضاییه ارسال می‌شود و به تأیید وی می‌رسد. بعضی از برنامه‌ها هم به‌صورت پرونده و موضوعی است که در سازمان به تصویب می‌رسد. از جمله اثربخشی فعالیت‌های بازرسی کل استان تهران می‌توان به ساماندهی اتوسرویس‌ها با نصب لیبل و برچسب، ساماندهی بحث سوخت‌رسانی سیار با نصب دوربین برای جلوگیری از قاچاق احتمالی، رفع موانع اضافی برای صادرات محصولات ذیل ستاد تسهیل دادگستری استان تهران، بازدید از واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی، رفع مشکلات بانکی و نیز موانع کسب مجوزهای کسب و کار، اشاره کرد.

سهراب‌خان گفت: در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع در اراضی شهری و ۵۰ هزار هکتار در اراضی زراعی، ملی، مرتع و جنگل با ورود بازرسی استان تهران آزادسازی شده‌اند.

وی همچنین ورود موثر برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرستان‌های استان تهران، بازدیدهای سرزده از بیمارستان‌ها برای بررسی وضعیت بهداشتی و نوع رفتار با بیماران را از دیگر اثربخشی‌های بازرسی کل استان تهران دانست و گفت: در نتیجه اقدامات بازرسی در سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۲ و نیم همت به بینت المال برگشت داده شد. در بحث وصول مطالبات هم فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و مبلغ ۳۸۸ میلیارد تومان مطالبات بانک ملی از یکی از شرکت‌ها وصول شده و در یک نمونه دیگر مبلغ ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از یکی از شرکت‌های پتروشیمی استان تهران وصول شده است.

سهراب‌خان افزود: در بحث پرونده‌های بازرسی ۲۳۹ گزارش اصلاح امور به دستگاه‌ها ابلاغ کردیم که دوستان بر اساس مقررات پیگیر هستند تا این گزارش‌ها به نتیجه کامل برسد.

وی افزود: از دیگر اقدامات بازرسی کل استان تهران برای تسریع در راه‌اندازی و فعالیت خط مترو اسلامشهر است.‌

افشین سهراب‌خان در پاسخ به سوالی درباره فعالیت‌های سامانه گزارشگران فساد و گشت ارشاد مدیران، گفت: در سازمان بازرسی دو سامانه داریم؛ سامانه گزارشگران فساد و سامانه رسیدگی شکایات. در سامانه دوم اسم و آدرس و مشخصات فرد مشخص است اما در سامانه گزارشگران فساد، اسامی و مشخصات گزارشگر پنهان است و فقط اعلام فساد می‌آید. این اثربخشی‌ها که بیان شدند بر اساس گزارش مردم حاصل شده است.

وی افزود: گشت ارشاد مدیران هم شامل بررسی فساد در دستگاه‌های دولتی و ترک فعل و تخلفات مالی و اداری مدیران است که ارسال بیش از ۲۰۰ گزارش اصلاحی و همچنین گزارش‌های کیفری و حقوقی در سال ۱۴۰۲ نتیجه همین فعالیت‌ها است. گشت ارشاد مدیران، پرسنل بازرسی استان تهران هستند که با همکاری بازرسان افتخاری از بخش‌های دولتی و خصوصی کارها را پیش می‌برند.

وی در پاسخ به سوالی درباره عدم انتشار گزارش‌های سازمان بازرسی به دلیل محرمانه بودن آن علی رغم دستور رییس قوه قضاییه در رابطه‌ با برداشتن قید محرمانگی از گزارشات، گفت: گزارشات ما مهر محرمانه ندارد اما شاید نتیجه برخی از گزارش‌ها زمانی که مورد بررسی قرار گیرد با آنچه در فضای رسانه‌ای منتشر شود، متفاوت باشد، از همین رو است که برخی از گزارشات منتشر نمی‌شوند.

سهراب‌خان درباره اقدامات سازمان بازرسی درباره آلودگی هوا، گفت: درباره آلودگی هوا تحت عنوان موضوعات محیط‌ زیستی جلساتی تشکیل دادیم و دادستان تهران به جد به دنبال این موضوع است. بازرسی کل کشور در رابطه با موضوع محیط زیست بر کارخانه‌هایی که آلودگی توزیع می‌کنند، نظارت دارد. نوسازی دستگاه‌ها و گستردگی موضوعات باعث این اتفاقات شده است. در سال‌های قبل بهینه‌سازی خودروها جزو اقدامات بازرسی کل کشور بود که سوخت مازوت برچیده شد. رفع آلودگی هوا هنوز به نقطه مطلوب نرسیده اما در تلاش هستیم. برقی کردن خودروها در دادستانی مطرح شد. آلودگی محصولات کشاورزی و آب هم در دستور کار قرار داریم و نتایج بازرسی آن منتشر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: درباره آلودگی هوا، استارت این موضوع زده شده است اما آلودگی هوا یک شبه به وجود نیامده و همکاران ما و مسئولان ذیربط به جد پشت این کار هستند تا مرحله به مرحله پیش برود.

بازرس کل استان تهران در پاسخ به سوالی درباره هشدار معاون اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شبکه بانکی کشور در باره رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی و اینکه آیا با مدیری برخورد شده یا رویه‌ها اصلاح شده است؟ گفت: سازمان بازرسی کل خودش مسئول پاسخگویی به اقدامات خودش است اما طبق اخباری که به ما رسیده است در سطح بازرسی استان تهران نظارت صورت گرفته و با متخلفین برخورد شده است و الان هم این اصلاح صورت گرفته است. حداقل این رویه در بانک‌های دولتی اصلاح شده است ولی وقتی سازمان بازرسی گزارشی را می فرستد به استناد ماده ۱۰ قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور تا انتها آن را پیگیری خواهد کرد و پیشنهادات سازمان بازرسی پشتوانه قانونی دارد.

برچسب ها: بازرسی ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.