سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری ۲۱ حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری

۲۱ حفار غیرمجاز در چهارمحال و بختیاری شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: به دنبال گشت‌های ۲۴ ساعته این یگان، طی نیمه نخست امسال ۲۱ حفار غیرمجاز با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی در استان شناسایی و جهت رسیدگی و برخورد، تحویل مراجع قضایی شدند.

سرهنگ علی‌اصغر مهری افزود: یکی از وظایف ذاتی یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، حفظ و حراست از آثار و اموال تاریخی و فرهنگی است از همین‌رو تمام توان خود را برای ایفای این مسئولیت خطیر به کار گرفته‌ایم و با بازرسی‌ها و گشت‌های مختلف از دستبرد حفاران جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: حفظ و حراست از آثار تاریخی همراهی و مشارکت مردم را نیز می‌طلبد و در همین خصوص به محض دریافت گزارش‌های مردمی موضوع بلافاصله در دستور کار قرار می‌گیرد و با دستگیری متهمان برای آنها در محاکم قضایی پرونده تشکیل و بر اساس قوانین و مقررات با آنها برخورد می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال سه مورد تجاوز به حریم‌های میراث فرهنگی استان شناسایی شده است تصریح کرد: با کشف هفت دستگاه فلزیاب، سه قطعه اشیای عتیقه و شناسایی سه مورد حفاری در آثار غیرثبتی در ۶ ماهه نخست امسال، ۲۱ متخلف در استان با همکاری ماموران فرماندهی انتظامی شناسایی، دستگیر و جهت رسیدگی تحویل مراجع قضایی شده است.

مهری یادآور شد: حفظ و حراست از مکان‌ها و آثار تاریخی نیاز به امکانات، تجهیزات و کارشناسان بیشتری دارد و می‌طلبد در خصوص تامین نیازمندی‌های این بخش توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

به گفته وی؛ مردم استان می‌توانند با شماره تلفن گویای ۰۹۶۶۲ (سراسری) و شماره تلفن ۰۳۸۳۳۳۹۹۱۱۰ (استانی) اخبار و اطلاعات پیرامون تخلفات میراث فرهنگی را گزارش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.