سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزارکنندگان سومین جشنواره ملی صدای سخن تقدیر شدند

رئیس شورای سیاستگذاری سومین جشنواره ملی صدای سخن در نشستی از دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

سیدمرتضی کاظمی دینان رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره صدای سخن و مدیر شبکه رادیویی فرهنگ، با تقدیر از دست‌اندرکاران سومین جشنواره ملی صدای سخن تاکید کرد: این جشنواره یکی از درخشان‌ترین جشنواره‌های رسانه ملی است که به طور حدی به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی پرداخته است.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره صدای سخن و مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در نشستی با دست‌اندرکاران سومین جشنواره ملی صدای سخن، از تلاش‌های آنها برای برپایی این دوره جشنواره قدردانی کرد.

در ابتدای این جلسه، سید مرتضی کاظمی دینان با بیان این‌که همکاران در این جشنواره کار بزرگی انجام داده‌اند، گفت: در شرایط سخت جشنواره‌ای با بخش‌های نواورانه و آثاری با کیفیت برگزار شد. وی با بیان این‌که کار‌های بزرگ و جدیدی انجام شد که امیدوارم به عنوان تجربه بماند، ادامه داد: در این جلسه به پاس قدردانی از تلاش‌های همکاران در برگزاری سومین جشنواره ملی آیین سخن گردهم آمدیم. 

کاظمی دینان این جشنواره را برگ درخشانی برای رسانه ملی دانست و گفت: صدای سخن تنها حرکت جدی در سطح ملی برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی جشنواره صدای سخن بود که در رادیو ایران آغاز و در رادیو فرهنگ تکمیل شد. وی ادامه داد: در این دوره بخش آموزش زبان و ادبیات فارسی در مدارس به این جشنواره افزوده شد و با اینکه شرایط عادی در کشور حکمفرما نبود سالی پیچیده داریم، اما اثار خوبی از سوی آموزگارن دریافت کردیم.

مدیر رادیو فرهنگ افزود: برگزاری این جشنواره ملی با نوآوری‌هایی، چون بخش استاد شهریار و ساختار‌های نوین و آموزش زبان فارسی در مدارس در این زمان تلاش ویژه میطلبید که محقق شد. وی درباره اهمیت آیین پایانی این جشنواره به مهمانان اختتامیه اشاره کرد و گفت: مدعوین و سخنرانان اختتامیه این جشنواره از نقاط قوت برگزاری سومین جشنواره ملی صدای سخن بود که اهتمام دست اندرکاران آن را رقم زد و‌گردهمایی امروز برای قدردانی از این تلاش‌ها است.

وحید مبشری دبیر سومین جشنواره ملی صدای سخن نیز در ادامه این نشست گفت: دبیرخانه این جشنواره بیش از ۶ ماه فعال است و هنوز این فعالیت ادامه دارد. وی افزود: به نظرم برگزاری این رویداد موفقیتی برای همه است؛ برای همه آنهایی که اثار ارسال کردند، برای همه دست‌اندرکاران برگزاری و برای جامعه فرهنگ و ادب و از همه قدردانی میکتم و امیدوارم بهترین اتفاقات برای همه رخ بدهد.

جشنواره صدای سخن‌طرفیت بین المللی شدن دارد

مرتضی صداقت گو دبیر علمی این جشنواره هم ضمن قدردانی از همراهی دست اندرکاران این جشنواره گفت: موضوع این جشنواره آنقدر ارزشمند است که همه با تمام وجود برای آن تلاش کنند. وی ادامه داد: زبان اصل و هویتی گرامی است و این شعار نیست واقعیت است که زبان هویت ماست و این تلاش برای همه ما مهم است و باید از همکارانمان در رادیو ایران برای گذاشتن سنگ بنای این جشنواره قدردانی کرد.

دبیر علمی این جشنواره با اشاره به شکل گیری بخش‌های جشنواره گفت: در ماه‌های اول در وضعیت خوش و ناخوش جامعه کشور بخش‌ها مشخص شد و فراخوان اعلام شد و با توجه به شرایط موجود جامعه جشنواره تمدید شد، سپس با دریافت اثار زمانی به دسته بندی موضوعی کدگذاری گذشت و از اثار پاسداری شد و امانت داری کردیم تا به دست داوران رسید. 

صداقت گو ادامه داد: در اختتامیه انچه نتیجه نظر داوران بود عرضه شد و همه تلاش ما امانتداری و رعایت عدالت بوده که به لطف الهی محقق شد و به دنبال گشودن افقی روشن برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی بودیم که تین جشنواره ظرفیت بین‌المللی شدن در افق پیش رو را دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.