سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه:

۱۷۹۰ دهیاری در استان کرمانشاه فعال است

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه از صدور یک هزار و ۸۲۲ مجوز دهیاری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد اکنون یک هزار و ۷۹۰ دهیاری فعال است.

محمد جواد خجسته با بیان اینکه بر اساس آخرین نتایج سرشماری نفوس و مسکن(سال ۱۳۹۵) جمعیت روستایی استان کرمانشاه ۴۷۸ هزار و ۴۴۴ نفر اعلام شده است، گفت: در این استان مرزی ۱۴ شهرستان، ۳۴ بخش و ۸۷ دهستان وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در ادامه گفت: در استان کرمانشاه ۲ هزار و ۵۹۸ روستا دارای سکنه وجود دارد که یک هزار و ۷۰۹ روستا آن بالای ۲۰خانوار و ۵۳۳ روستا نیز خالی از سکنه است.

خجسته از جهش قابل توجه درجه دهیاری های استان نیز خبر داد و گفت: تنها در سال جاری ۴۵۳ دهیاری استان ارتقاء درجه یافتند که به طور میانگین از درجه ۳ به ۴ و ۵ ارتقا یافتند.

صدور کد دستگاه اجرایی برای ۹ دهیاری کرمانشاه

وی در ادامه سخنانش به صدور کد دستگاه اجرایی برای ۹ دهیاری استان در مرحله اول خبر داد و گفت: با پیگیری های مکرر به عمل آمده، برای ۹ دهیاری استان در مرحله اول کد دستگاه اجرایی صادر و به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ابلاغ شد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه تصریح کرد: دهیاری های دارای کد دستگاه اجرایی می توانند همانند سایر دستگاه های اجرایی از اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برخوردار شوند و از این پس تکمیل و یا اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در سطح روستاها با شتاب بیشتری انجام شده و موجب افزایش رضایت مندی روستائیان خواهد شد.

واریز بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال به حساب ۱۲۰ دهیاری‌ استان کرمانشاه

خجسته در ادامه اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام شده و با تایید دکتر نورعلی معاون دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و تاکیدات استاندار کرمانشاه در سفرهای شهرستانی مبنی بر پیگیری جهت تامین اعتبار برای رفع مشکلات برخی از روستاها، در اوایل شهریورماه بیش از ۱۱۹ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به حساب ۱۲۰ دهیاری‌ استان کرمانشاه واریز شد.

وی اضافه کرد: دهیاران می بایست مبالغ فوق الذکر را با رعایت آیین‌نامه مالی دهیاری‌ها، ضوابط و مقررات قانونی، صرفاً در چهارچوب طرح های عمرانی تعیین شده هزینه کنند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری کرمانشاه در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر نقش مهم و موثر روستاها، گفت: بدون شک روستا جایی است که مظهر و نماد مشارکت مردمی و روح جمعی در پیکر جامعه انسانی می باشد، مردمانش جلوتر و پیشگام تر از مسوولان برنامه های توسعه پایدار را عملیاتی می‌نمایند؛ ساکنانش در نوار مرزی؛ مرزدارانی غیور برای دفاع از خاک؛ عزت و شرف مملکتشان هستند؛ در طرح های عظیم ملی مانند انتخابات و سرشماری با حضور آگاهانه و همکاری صادقانه حماسه می آفرینند، در حقیقت این مردم شایسته تکریم و تجلیل هستند.

خجسته با گرامیداشت روز ملی روستا افزود: روز ملی روستا روز تحکیم اعتقاد و تعمیق باور به نقش آفرینی جغرافیا و سکونتگاه انسان های سخت کوش و خستگی ناپذیری است که طبیعت خشن را تسلیم اراده راسخشان کردند تا ثابت کنند نه تنها اینجا زندگی در جریان است بلکه مرکز اصلی تولید و ثروت آفرینی و کانون خودکفایی و مبدا چرخه اقتصاد مولد کشور است.

وی اضافه کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، نواحی روستایی و عشایری در سنوات گذشته جایگاه محوری و ویژه ای در سند های توسعه ملی و منطقه ای یافته است که بر اساس چشم انداز ترسیم شده در امتداد اسناد بالادستی و توسعه ای برای روستاها رشد و پیشرفت درونزا و امیدوار کننده ای را شاهد خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.