سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۳۶۰ طلبه طرح امین در مدارس چهارمحال‌وبختیاری

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۶۰ طلبه در مباحث عقیدتی، اخلاقی، سیره شهدا و… در مدارس استان تبلیغ می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا بابامیر با بیان اینکه رسالت روحانیت تبلیغ و نشر اسلام و احکام مرتبط با اسلام است اظهار کرد: با وجود این رسالت خطیری که روحانیون داشتند در زمان انقلاب اسلامی روحانیون نقش تبیینی برای مردم داشتند.

وی افزود: روحانیون آحاد مردم را از وجود ظالمان و مستکبرین در دنیا آگاه می‌کردند، ظالمان و مستکبرینی که افرادی را به بردگی می‌گرفتند و یا ثروت و معادن کشور‌ها را جهت منافع خودشان استفاده می‌کردند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بیداری ملت در زمان انقلاب اسلامی توسط روحانیت انجام شد و با دستور امام خمینی (ره) روحانیون به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس وظایف روحانیونی که به جبهه‌ها رفتند متفاوت بود، گفت: تعدادی از روحانیون بدون بیان طلبه بودن به جبهه رفتند، تعدادی به عنوان تیپ رزمی تبلیغی بودند یعنی به عنوان طلبه‌ای که هم سلاح به دست داشت و هم عمامه به سر بود به جبهه اعزام می‌شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابامیر افزود: یک سری از طلبه‌هایی که به جبهه اعزام می‌شدند صرفاً تبلیغی بودند و مباحث احکام را تبیین می‌کردند و برخی از روحانیون که به جبهه اعزام نشده بودند نیز اعزام افراد به جبهه را انجام می‌دادند.

وی تصریح کرد: تبیین آحاد مردم قبل، حین و بعد از دوران دفاع مقدس با روحانیون می‌باشد، روحانیونی که هنوز دست از رسالت خود برنداشتند و همچنان روشنگری مبارزه با ظلم و استبداد را ادامه می‌دهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری مطرح کرد: ۸۱ شهید طلبه و روحانی در استان داریم که از شهدای قبل، حین و بعد از دفاع مقدس هستند.

وی یادآور شد: ۲۶ رزمنده جانباز طلبه و روحانی در استان داریم که در سمت ائمه جمعه و جماعات و در ادارات و نهاد‌های نظامی و انتظامی و… فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابامیر به برخی از اقدامات صورت گرفته در سازمان بسیج طلاب و روحانیون در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اشاره و عنوان کرد: آموزش روایتگری طلاب و روحانیون و آموزش روحانیون کاروان‌های راهیان نور به صورت استانی و کشوری انجام شده که برای آنها اردو عملی هم گذاشته می‌شد و به طلبه‌ها آموزش نحوه برخورد با مخاطبان نیز داده می‌شد.

وی درباره دیگر اقدامات صورت گرفته سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: تبلیغ در مدارس توسط مربیان و طلبه‌های طرح امین که همچنان مشغول فعالیت هستند، ۳۶۰ طلبه در استان مباحث عقیدتی، اخلاقی و سیره شهدا و… را در مدارس تبلیغ می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری یادآور شد: دو سال متوالی در شهرستان لردگان نمایشگاه سیره شهدا و دفاع مقدس برگزار می‌شود و روز آخر نمایشگاه به یک یادواره ختم می‌گردد.

وی افزود: دانش آموزان در ساعت‌های مختلف از غرفه‌های مختلف نمایشگاه معرفی شهدا در لردگان بازدید می‌کنند تا با سیره شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین بابامیر گفت: شناسایی طلاب و روحانیون شهدا امسال در حال انجام می‌باشد و جمع‌آوری اطلاعات شهدا لازمه از سرکشی از خانواده شهدا را دارد تا به واسطه سرکشی از خانواده شهدا بانک اطلاعاتی کامل گردد.

وی با بیان اینکه تاکنون ۲۰ سوژه از شهدا شناسایی شده است، اضافه کرد: در نظر داریم از ۸۱ شهید استان سرکشی کنیم و در زمینه فضای مجازی و هوش مصنوعی از طلاب روحانیون عکس نوشته و قرائت وصیت نامه توسط خود شهید به واسطه هوش مصنوعی در حال انجام است.

برچسب ها: طرح امین ، مدارس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.