سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیشنهاد جابه‌جایی ترمینال جنوب/ محله نفرآباد الگوی بازآفرینی شهری است

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران از پیشنهاد جا به جایی ترمینال جنوب در طرح تحولی پهنه جنوبی پایتخت خبرداد.

سید مهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در نشست خبری ضمن اشاره به اینکه محله نفرآباد یکی از محلات تاریخی تهران است که با سه مشکل مواجه بود گفت: به علت مشکلات محله افراد محلی از منطقه خارج شده بودند و اتباع به این محله آمده بودند.

وی گفت: اقدام اول طرح بازآفرینی برای این محله بود که این اقدام سه ضلع مردم، شهرداری و دولت دارد که باید سه ضلع همزمان کار خود را انجام دهند.

هدایت با بیان اینکه محدوده بازآفرینی نفرآباد الگوی بازآفرینی شده است، زیرا سه ضلع همزمان کار خود را انجام می‌دهند گفت: اکنون پروژه‌های خدماتی در این منطقه در حال انجام است و پروژه‌های مسکونی هم در حال ساخت است و قرار است به افراد محلی تحویل داده شود.

وی گفت: در تهران ۴ هزار و ۲۷۷ هکتار محدوده بافت فرسوده وجود داشت که با اعمال مشوق‌های شهرسازی حدود ۵ هزار هکتار بافت‌های ناکارآمد شهری به این میزان اضافه شده است و طرح‌های بازآفرینی شهری در این محدوده‌ها اجرا می‌شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح تحولی پهنه جنوبی در حال تهیه است و تا سه ماه آینده تکمیل می‌شود گفت: یکی از پیشنهادات طرح تحولی پهنه جنوبی تهران جا به جایی ترمینال جنوب است.

وی گفت: برای محدوده‌های عارضه دار شهر تهران طرح تهیه شده و با رویکرد بازآفرینی شهری اقداماتی انجام شده است و موانع شهرسازی در این محلات بر طرف شده است.

وی ادامه داد: محدوده‌های عارضه‌داری در تهران وجود داشت که برای همه آنها طرح تهیه کردیم و بعضا در برخی از آنها مداخلات مستقیمی انجام دادیم. این محلات شامل نفرآباد در منطقه ۲۰، سیمین‌دره در منطقه یک، ده ونک در منطقه ۳، کن در منطقه ۵ و اسلام‌آباد بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به بهره‌برداری از پارکینگ مینایی با ظرفیت ۴۸۸ محل پارک در منطقه ۱۵ و در آینده نزدیک، گفت: در نفرآباد نیز پروژه‌های خدماتی با توجه به اینکه توجیه اقتصادی نداشتند و تنها بخش اندکی از آنها جذابیت مشارکت داشتند با هدف ارتقاء خدمات شهرداری تهران نسبت به احداث آنها اقدام شد. در پروژه‌های مسکن نیز تسهیل‌گری در مسیر ساخت را به صورت جدی نقش‌آفرینی کردیم و بخشی از واحد‌های مسکن این محله تا پایان سال تکمیل و در روند طرح کلید به کلید قرار می‌گیرند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران درباره تحول در معابر محله نفرآباد نیز گفت: موضوعات ترافیکی و شبکه معابر عمومی نیز در این طرح دیده شده و تغییر معابر به صورت جدی دنبال می‌شود، به شکلی که با مراجعه شهروندان به دفتر توسعه محلی، مشاوره‌های رایگان فنی دریافت می‌کنند تا با تجمیع املاک خود شبکه معابر متحول و تعریض آنها تعریف شود. البته چند ملک نیز در حال تملک داریم که همگی آنها مربوط به مسائل ترافیکی و در جهت تعریف معابر محله نفرآباد بوده است.

هدایت گفت: محله نفرآباد دارای ۵۰۸ پلاک است که از این تعداد ۲۰۰ پلاک توسط شهرداری تهران تملک شده و هدف اصلی ما این است که مردم در روند نوسازی نفرآباد در کنار شهرداری مشارکت داشته باشند.

برچسب ها: محله نفرآباد ، شهرری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.