سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلامت روانی باعث کاهش فرسودگی شغلی می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ضمن گرامیداشت هفته سلامت روان گفت: سلامت روانی باعث کاهش فرسودگی شغلی، افزایش کارآمدی آنها در محیط کار و پیشرفت شغلی می‌شود.

دکتر صالحی فرد با اشاره به شعار هفته سلامت روان امسال تحت عنوان "اولویت امروز، سلامت روان در محیط کار" اظهارکرد: سلامت روان در محیط کار حالتی از رفاه و آسایش است که در این حالت فرد می‌تواند با استرس‌های روزانه خود کنار بیاید، به نحوی سازنده کار کند، به پتانسیل کامل خود دسترسی پیدا کرده و به جامعه خود کمک کند.

وی افزود: اهمیت بهداشت روانی در محیط کار، همراه با سلامت فیزیکی و رفاه اجتماعی، جزء ضروری از سلامت کلی افراد است. بهداشت روانی در محیط کار و عملکرد انسان دو هدف جدا از هم نیستند، بلکه دو قسمت از یک مسئله هستند. انسان با وجود هر دو آنها شکوفا می‌شود.

وی یادآور شد: یکی از فاکتور‌های مهم در آموزش دوره‌های مدیریت، اهمیت بهداشت روانی در محیط کار برای مدیران و کارکنان است.

 صالحی فرد افزود؛ عوامل روانی محیط کار سالم به همه افراد کمک می‌کند تا احساساتشان را بشناسند و از آنها در جای درست استفاده کنند. همچنین قادر هستند با دیگران تعاملات داشته باشند و اصول مهارت ارتباط موثر را یاد بگیرند.

وی اضافه کرد: کارکنانی از نظر روانی در وضعیت مناسبی قرار دارند که •انعطاف‌پذیر هستند• استرس خود را کنترل می‌کنند• مسئولیت‌های خود را می‌پذیرند• در برابر تغییرات مقاومت نمی‌کنند• و در شرکت یا سازمان رشد می‌کنند.

صالحی فرد یادآور شد: اگر یک مجموعه می‌خواهد سود بیشتری داشته باشد، مهم است که به برقراری بهداشت روانی در محیط کار توجه شود. اهمیت بهداشتی روانی در محیط کار باعث بهبود عملکرد کارکنان، افزایش بازدهی و سود بیشتری، حفظ سلامت جسمانی، افزایش توجه و تمرکز و… می‌شود.

صالحی فرد گفت؛ همه افراد می‌دانند که عوامل خطر مرتبط با کار می‌توانند بر سلامت روان تأثیر منفی شدیدی بگذارند. سلامت روانی مدیران و کارکنان باعث کاهش فرسودگی شغلی، افزایش کارآمدی آنها در محیط کار و نیز پیشرفت شغلی می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.