سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ایلام:

رعایت استاندار‌دهای ملی موجب توسعه صادرات می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: رعایت استاندارد‌های ملی علاوه بر رونق فروش، زمینه توسعه صادرات و تولید کالا‌های با کیفیت را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار در دیدار با مجموعه کارکنان اداره کل استاندارد ایلام با تبریک آغاز هفته استاندارد، اظهار کرد: استانداردسازی در همه بخش‌های جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه استاندارد در اقتصاد جامعه و خانواده‌ها نقش مهمی دارد، افزود: باید مسئله استاندارد در تولید و مصرف در سطح جامعه فرهنگ سازی شده و در صادرات نیز باید به مسئله استاندارد توجه ویژه شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه توجه به مسئله کیفیت و استاندارد کالا‌ها که معرف کیفیت تولید کشور است، ابراز کرد: استاندارد در مسئله صادرات کالا‌های ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه در صورت غیراستاندارد بودن، این کالا‌ها دیگر توان رقابت در بازار‌های جهانی را ندارند و از مشتریان سلب اعتماد می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی‌تبار بیان کرد: کیفیت و استانداردسازی کالا موجب رونق فروش و افزایش مشتریان می‌شود، آرم استاندارد باعث می‌شود مردم با خیال راحت یک کالا را مصرف کنند.

وی ادامه داد: وجود کالا‌های متعدد تقلبی در بازار اهمیت کار اداره استاندارد در جامعه را با اهمیت کرده است، وجود استاندارد کالا برای خرید مردم بسیار مهم است.

مدیرکل استاندارد استان ایلام، نیز در این دیدار با قدردانی از نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام نسبت به نگاه ویژه به مقوله استاندارد، اظهار کرد: با توجه به نقش اساسی استاندارد در زندگی مردم و بحث رعایت حقوق مصرف کنندگان انتظار می‌رود که در سنگر نماز جمعه به بحث استانداردسازی و کالیبراسیون ترازو‌های اصناف اشاره شود که در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

یادگار محمدی افزود: تولید با کیفیت و استاندارد علاوه بر ایمنی مصرف کننده، افزایش مقیاس اقتصاد تولید، گسترش بازار‌های داخلی و خارجی و دستیابی به بازار‌های صادراتی را به دنبال دارد.

برچسب ها: استاندارد ، صادرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.