سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید ۲۱ هزار تُن گردو در باغات تویسرکان

شهرستان تویسرکان با برخورداری از ۸۰۰۰ هکتار باغ‌های گردو هر ساله به‌طور میانگین ۲۱ هزار تُن تولید دارد .

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان با برخورداری از بیش از ۸۰۰۰ هکتار باغ‌های گردو هر ساله به‌طور میانگین ۲۱ هزار تُن تولید دارد که تخمین تولید امسال نیز همان ۲۱ هزار تُن است.

سجاد محمد اصغری با بیان اینکه در حالی میزان تولید گردوی باغ‌های شهرستان تویسرکان در سال‌جاری ۲۱ هزار تُن تخمین زده می‌شود که سال گذشته میزان تولید ۱۹ هزار تُن تخمین زده شد، گفت: برای افزایش سطح بهره‌وری اقتصادی و ایجاد ارزش افزوده باید از خام فروشی گردو اجتناب و به‌سمت توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری گردو در شهرستان حرکت کنیم.

او از اعلام امادگی یک سرمایه‌گذار خصوصی و بومی برای ایجاد زنجیره تولید، جمع‌آوری، بسته‌بندی و عرضه گردوی تویسرکان خبر داد و گفت: در حقیقت این زنجیره از نهالستان باغی و تولید محصول گردو و بسته‌بندی‌های متنوع گردو با پوست و مغز گردو را در بر می‌گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: در حال حاضر در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری گردو، طرح‌هایی مانند روغن‌گیری از این محصول باغی، استفاده از پوست چوبی قرار گرفته در پره‌های مغز گردو در بخش طب سنتی و کره گردو در دستور کار قرار دارد.

او با بیان اینکه در بخش صنایع تبدیلی گردو در تویسرکان، شاهد فعالیت شرکتی هستیم که از پوست چوبی محصول گردو، کربن فعال تولید می‌کند که در صنایع پتروشیمی و صنایع مرتبط با تصفیه‌خانه‌ها کاربرد دارد، گفت: همچنین شرکت دیگری در تویسرکان سالانه حدود ۵۰۰ دستگاه پوست‌گیر گردو تولید و به ۲۴ استان کشور صادر می‌کند.

رئیس جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: در حال حاضر بسته‌بندی گردو در شهرستان تویسرکان به‌صورت صنفی انجام می‌شود، نه به‌صورت گسترده صنعتی و بیش از ۲۵۰  واحد صنفی علاوه بر ۷۰۰۰ بهره‌بردار مستقیم، در امور مرتبط با مغز کردن، پوست کندن، خرید و فروش گردو در این شهرستان فعالیت دارند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.