سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۱۰۲ برگه جریمه برای واحد‌های اقتصادی متخلف لرستان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان از صدور ۱۰۲ برگه جریمه برای واحد‌های اقتصادی متخلف استان خبر داد.

سید فرهاد ناصری‌نیا چهارشنبه ۱۸ مهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال اخیر ورود اتباع خارجی به کشور زیاد شده است و استان نیز از این قضیه مستثنی نیست.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اشتغال در لرستان به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی ممنوع است.

این مسئول افزود: طی یک‌سال اخیر اتباع خارجی زیادی در لرستان تردد داشته‌اند و به صورت غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی استان به کار گماشته شده‌اند که این کار برای کارفرمایان تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اضافه کرد: این اتباع خارجی معمولاً در کار‌های سخت مانند کوره آجرپزی، چاه‌کنی، حمل کالا، کشاورزی و ... به کار گرفته می‌شوند و متاسفانه کارفرمایان به خاطر نیروی کار ارزان قیمت، عدم پرداخت بیمه و مالیات از این کارگران استفاده می‌کنند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اشتغال استان، بازرسی‌های مستمر و روزانه برای واحد‌های اقتصادی لرستان برنامه‌ریزی شده است تا از به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌ها جلوگیری شود.

ناصری‌نیا با بیان اینکه برخی از بازرسی‌ها نیز به صورت موردی انجام می‌گیرد، گفت: با همکاری نیروی انتظامی گشت‌های مشترکی نیز داریم. در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۹ بازرسی مشترک از واحد‌های اقتصادی استان انجام شده است. 

وی تصریح کرد: همچنین در ۶ ماهه امسال ۶۲۶ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و اقتصادی لرستان انجام گرفته که منجر به شناسایی و دستگیری ۳۸۴ تبعه غیرمجاز شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۲ برگه جریمه برای واحد‌های اقتصادی متخلف صادر شده است، افزود: ۱۵ کارفرما به جهت به‌کارگیری اتباع غیرمجاز به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با شناسایی اتباع خارجی غیرمجاز در واحد‌های اقتصادی لرستان، ۲۱۶ نیروی کار جایگزین شدند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.