سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درافتادن با عمله‌های مجازی اسرائیل!

یکی از مواردی که زبان‌های اجاره‌ای صهیونیست‌ها در فضای مجازی روی آن مانور داده، این بود که حملات موشکی و راکتی جبهه مقاومت به اسرائیل ۱۰۰درصد دفع می‌شود.

این‌طور نیست که وقتی صحبت از عملیات روانی دشمن، شایعه‌پراکنی و دروغ‌بافی می‌شود، همه زمین بازی یا همان اینترنت و فضای مجازی دست صهیونیست‌ها باشد.

​​​​​​​در همین یکی دو هفته اخیر که منطقه بالاترین حد تنش و درگیری را تجربه کرده و عمله‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها، فضای مجازی را روی سرشان گذاشته‌اند، بوده‌اند افرادی که با استفاده از ظرفیت این فضا به اندازه توانشان روشنگری و خواسته یا نخواسته دست عوامل عملیات روانی را رو کرده‌اند. چند نمونه‌اش را ببینید:

گروهی از اپوزیسیون خارج‌نشین هستند و قند توی دلشان آب می‌شود که مثلاً اسرائیل به ایران حمله کند. میزان حماقت، لجاجت و مزدوری این گروه صدای خیلی از مخالفان جمهوری سلامی را هم درآورده است. کانال تلگرامی ایرانیک TV ویدئویی از «محمد منظرپور» سردبیر پیشین بخش فارسی صدای آمریکا منتشر کرده که با عصبانیت می‌گوید: «به نظرم ما در آغازِ پایان یا مرگ اپوزیسیون برون‌مرزی هستیم. همه اینها پیاده‌نظام اسرائیل شده‌اند، تُف به این اپوزیسیون. چه ظرفیتی اینها ساخته‌اند. ما در خارج از کشور ملت بازنده‌ای هستیم. همین‌ها برای کشتار ایرانیان سوت و هورا خواهند کشید».

یک فعال فضای مجازی هم در توییتی علیه رضا ربع پهلوی که مدتی پیش با سفر به سرزمین‌های اشغالی دست به دامن صهیونیست‌ها برای حمله به ایران شد، نوشت: «پدربزرگش با کودتای انگلیسی روی کار آمد و با اشغال خارجی رفت. پدرش با اشغال خارجی روی کار آمد و با انقلاب رفت. خودش می‌خواهد با حمله خارجی روی کار آید و به خیال واهی خود، خلأ قدرت را پر کند». در فضایی که خیلی از بلاگر‌های فارسی‌زبان آن‌ورِآب و حتی تک و توک سلبریتی‌های داخلی علیه ایران و عملیات وعده صادق۲ موضع گرفتند خیلی جالب است بدانید یک بلاگر معروف کانادایی در ویدئویی با اشاره به موشکباران اسرائیل می‌گوید: «هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم روزی این حرف‌ها از دهانم بیرون بیاید...، اما من به ایران افتخار می‌کنم!»

یکی از مواردی هم که دهان‌ها و زبان‌های اجاره‌ای صهیونیست‌ها در فضای مجازی روی آن مانور داده، این بود که حملات موشکی و راکتی جبهه مقاومت به اسرائیل ۱۰۰درصد دفع می‌شود و اثری هم بر اوضاع اجتماعی اقتصادی اسرائیل ندارد. کانال تلگرامی «آن سوی کریا»، اما ضمن انتشار ویدئویی از وضعیت «حیفا» در تحلیلی نوشته است: «در سالگرد هفتم اکتبر برای نخستین‌بار خود شهر حیفا هدف قرار گرفت و به چند ساختمان و خیابان آسیب وارد شد... حالا تمرکز حزب‌الله بر حیفا در عمق ۵۰ کیلومتری است. تداوم حملات به این شهر راهبردی، دولت نتانیاهو را در برابر معضلی جدی و افزایش آوارگان قرار می‌دهد؛ در حالی که هدف اعلامی جنگ، بسترسازی برای بازگشت آوارگان قبلی بود».

بی‌بی‌سی فارسی هم چند روز پیش همزمان با یک تحلیلگر اسرائیلی و احمدرضا دانش از ایران گفتگو کرد. یک کانال تلگرامی بخشی از این گفتگو را منتشرکرد. «دانش» در پاسخ به اظهارات تحلیلگر اسرائیلی که ادعا می‌کرد مردم ایران با جمهوری اسلامی مخالف‌اند، می‌گوید: «تن‌ها کسی می‌تواند بگوید مردم ایران با حکومت مخالف هستند که کشتار ۴۰هزار نفر در غزه را منکر می‌شود؛ شما اگر جمعه این هفته چشم‌هایتان را باز می‌کردید، مردم ایران را می‌دیدید».

منبع: روزنامه قدس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.