سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۳ برابری خرید تضمینی گندم در سال‌های اخیر

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: بنابر آمار، خرید تضمینی گندم از ۴.۵ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن در سه سال قبل رسیده است.

عطاءاللّه هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندمکاران در پوشش رادیو اقتصاد گفت: امسال میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون تن رسید که این میزان در طول سنوات خرید تضمینی بی‌سابقه بوده است.

به گفته او، با خرید تضمینی ۱۲ میلیون تن گندم، ۱۰۰ درصد گندم مورد نیاز واحد‌های خبازی و صنف و صنعت تامین شده است که براین اساس نیازی به واردات حتی یک کیلو گندم نخواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به عوامل موثر پایداری تولید گندم افزود: بعد از لطف خدا، تلاش کشاورزان و راهنمایی کارشناسان وزارت جهاد، قیمت و نحوه پرداخت مطلوب، استفاده به موقع و در اختیار گذاشتن نهاده‌های کشاورزی در پایداری تولید موثر است و همچنین بدنبال تحویل جایزه گندم هستیم و از وزیر درخواست کرده‌ایم که در این خصوص همراه ما باشند.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با اشاره به رشد حدود ۳ برابری خرید تضمینی گندم در سال‌های اخیر افزود: تامین به موقع نهاده و پرداخت مطالبات گندمکاران در افزایش تولید و دلگرمی کشاورزان به ادامه تولید تاثیر بسزایی دارد که همین امر موجب شده تا میزان خرید تضمینی از ۴.۵ به ۱۲ میلیون تن در سه سال اخیر برسد که با استمرار  این سیاست‌ها در سال‌های آتی، نیازی به خارج از مرز‌ها نداریم.

مدیریت منابع آبی با استفاده از فناوری های هوشمند راهی برای گذر از بحران آب

 او درباره برنامه فناوری هوشمند مدیریت آب فراگیر در مزارع گفت:کشاورزی در دنیا از پوسته سنتی سال هاست خارج شده و کشاورزی مدرن جایگزین شده است که در حوزه راندمان تولید افزایش راندمان تولید کم مصرفی آب، استفاده بهینه از منابع آب و خاک می‌طلبد که کشاورزی مدرن با ورود علم، دانش،  فناوری و ورود تکنولوژی به مزرعه فراهم می‌شود که این امر مستلزم الزاماتی است که دولت‌ها با پرداخت تسهیلات کم بهره به کشاورزان، استفاده از تجربیات کشور‌های دیگر و استفاده حقوقی و اعتباری می‌تواند در مزارع نمایان کند.

 هاشمی گفت: در جلسه ستاد زراعت سال زراعی جدید یکی از شرکت‌های پیشرو در این خصوص برنامه‌ای برای مدیریت آفات و بیماری‌ها داشت و همواره افق خوبی نشان دادند که از طریق ماهواره و ارتباط موبایلی نیاز سنجی کنند که نیاز‌های آبی، مبارزه با آفات و بیماری و استفاده از کود چه زمانی اتفاق بیفتد و اینها عواملی هست که می‌توانند ساماندهی کنند. همچنین  در حال حاضر مهم‌ترین عوامل مدیریت بخش کشاورزی بحث آب است که  با آن بصورت بحرانی روبرو هستیم.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.