سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلبوم موسیقی خلوت نشین در محضر حافظ رونمایی شد

آلبوم موسیقی دستگاهی هنرمندان فارس با عنوان " خلوت نشین" در ادامه برنامه‌های هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی، در جوار آرامگاه این شاعر غزل سرای نامی رونمایی شد.

حمیدرضا قانعی شامگاه سه‌شنبه در آیین رونمایی از آلبوم «خلوت‌نشین» در آرامگاه حافظ، گفت: هنرمندان خودشان راه را می‌شناسند و می‌دانند چگونه کار را به پیش ببرند.

او افزود: سال گذشته با راه‌اندازی دبیرخانه هفته فرهنگی هنری حافظ در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، تمرکز را بر این گذاشتیم تا خود دست به اقدامی خاص نزنیم، در سطح ستاد باقی بمانیم و صف را به هنرمندان بسپاریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با بیان اینکه از هنرمندان خواستیم تا هر چه دارند برای مشاهیر شهر خود به میدان بیاورند، گفت: عمده تولیداتی که در هفته فرهنگی و هنری حافظ از آنها رونمایی کردیم اثر هنرمندان شیرازی بود که از جمله آنها می‌توان به بازی رومیزی و آلبوم موسیقی اشاره کرد.

قانعی یادآور شد: تئاتر لسان‌الغیب نیز از سوی یک گروه حرفه‌ای از تهران در جوار آرامگاه حافظ اجرا شد که بسیار هم مورد استقبال مردم قرار گرفت.

او تصریح کرد: رسالت دستگاه فرهنگی همین است که زمینه‌سازی، و بسترسازی کند و شرایط را فراهم سازد تا هنرمندان فعالیت کنند.

آلبوم موسیقی «خلوت‌نشین» شامل قطعاتی از اشعار حافظ شیرازی است که در دستگاه‌های مختلف موسیقی از سوی آهنگ‌سازان و خوانندگان شیرازی اجرا شده و آقایان سهند شکرزاده، کاوه پیمان، علیرضا صدیقی نسب، محمد ذاکرحسینی و محمدرضا زاده آهنگ‌سازان و علی زند وکیلی، امیر زارع، محمد رضازاده، محمد ذاکرحسینی و مهدی بذرافشان خوانندگان آلبوم خلوت‌نشین را تشکیل داده‌اند.

همچنین این آلبوم که با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تولید شده، به صورت رایگان در اختیار عموم هنردوستان و حافظ دوستان قرار گرفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.